"הפגין זלזול מוחלט": 36 שנות מאסר לרוצח הישראלית באוסטרליה

ביהמ"ש גזר עונש מאסר על קודי הרמן, הצעיר האוסטרלי שהורשע באונס וברצח איה מסארווה, תושבת באקה אל-גרביה שגופתה נמצאה במלבורן בתחילת השנה. "גזל את חייה ולקח אותה ממשפחתה"

זמן צפייה: 01:46

בית המשפט העליון באוסטרליה גזר הבוקר (שלישי) 36 שנות מאסר על קודי הרמן, הצעיר האוסטרלי בן ה-21 שהורשע באונס ורצח איה מסארווה בת ה-23, תושבת באקה אל-גרביה שגופתה נמצאה במלבורן שבאוסטרליה בינואר האחרון. הרמן תקף את מסארווה בזמן שעשתה את דרכה חזרה לביתה, הכה אותה בראשה, אנס אותה והצית אותה באש. בית המשפט קבע כי לא תינתן לו אפשרות לשחרור מוקדם בשלושים השנים הראשונות למאסרו.

"צריך לדאוג לחברה, לאנשים, לנשים - שיוכלו לצאת ולחזור הביתה בשלום וביטחון, זה מאוד פשוט", אמר סעיד מסארווה, אביה של איה, לכלי התקשורת באוסטרליה. סעיד הגיע במיוחד למלבורן כדי לשמוע את הקראת גזר הדין.

"הרצח המחריד הפגין זלזול מוחלט בכבודה כאדם", קבעה השופטת שגזרה את דינו של הרמן. "לא רק שגזל ממסארווה את הזכות היקרה ביותר - הזכות לחיים - גזל ממשפחתה בת ואחות". בדברי הסיכום שנשאה התייחסה השופטת למקרה אונס ורצח נוסף שאירע באוסטרליה בתקופה האחרונה, והדגישה כי "יש לדאוג לכך שנשים יוכלו ללכת במרחב הציבורי מבלי לחשוש שיותקפו באלימות על ידי זרים".

כתבות נוספות בנושא >>

רצח הישראלית באוסטרליה: תיעוד חדש מציג את דרכה האחרונה

רצח הישראלית באוסטרליה: גופתה של איה מסארווה תוטס בקרוב לארץ

מאות בעצרת לזכר הישראלית שנרצחה במלבורן; "הרוצח צריך להיענש"

איה מסארווה
איה מסארווה | צילום: חדשות 13

תיעוד שנחשף לפני כחודש הציג את דרכה האחרונה של איה רגעים לפני הרצח. בין היתר, התגלה כי היא נרצחה במרחק של פחות מקילומטר ממעונות הסטודנטים שבהם התגוררה. הרמן הודה כי תקף אותה בעזרת מוט ברזל וגרר את גופתה ליער סמוך, שם נמצאה למחרת כשעליה חבלות ראש קשות וכן כוויות בחלקי גופה.

במהלך המשפט שלח הרמן מכתב בכתב ידו והביע התנצלות בפני משפחת מסארווה: "לעולם לא אסלח לעצמי על מותה", נאמר במכתב. "אני מתנצל. לבתכם לא הגיע לעבור דבר כה נוראי וטראגי. אין שום תירוץ, אני לא מצפה לסליחה ואנסה לפצות על מעשיי במשך שארית חיי. אני מתפלל עבור משפחתכם בכל יום. בבקשה אל תיכנעו לשנאה כפי שאני נכנעתי".