"טבח הקואלות": תושב אוסטרליה מואשם במאות סעיפי התאכזרות לבע"ח

בעל קרקעות אוסטרלי וחברת עבוודת עפר מואשמים שפינו מטע עצים והביאו למותן של 70 קואלות לאחר שהרג באופן ישיר 21 ופצע עשרות בוויקטוריה שבמדינת האי. הרשויות המקומיות נאלצו להרדים 49 קואלות שנפצעו בצורה קשה

Nine Month Old Female Koala Cub Millaa Millaa Is Seen At Schoenbrunn Zoo
קואלות | צילום: רויטרס

בעל קרקעות תושב אוסטרליה וחברת עבודות עפר איתה עבד מואשמים ביותר מ-250 סעיפים של התאכזרות לבעלי חיים לאחר שהביאו למותן של 21 קואלות ופצעו עוד עשרות. המקרה אירע בפברואר 2020 במהלך מבצע פינוי של מטע עצים בבעלותם.

לפי הצהרת מדינת ויקטוריה שבאוסטרליה, לאחר האירוע הרשויות נאלצו להרדים 49 קואלות פצועות, ועוד רבות סבלו מהרעבה, התייבשות ושברים. עוד נכתב כי הם הואשמו בגרימת "סבל בלתי נתפס לעשרות קואלות, והרג של הקואלות - שהן חיה מוגנת".

Nine Month Old Female Koala Cub Millaa Millaa Is Seen At Schoenbrunn Zoo
קואלה | צילום: רויטרס

הגבר וחברת עבודות העפר ניצבים בפני 126 אישומים כל אחד, כולל 18 בגין אכזריות מחמירה, על כך שהם גרמו, לכאורה, לפציועת קטלניות לחיות. העונש המירבי באוסטרליה על עבירת התאכזרות לבעלי חיים הוא 78 אלף דולר לעסק ומעל 32 אלף דולר או 12 חודשים בכלא לאדם פרטי.

עמותת שימור וזכויות בעלי חיים בשם "Friends of Earth" כינו את האירוע "טבח הקואלות" והוסיפו כי הם "עדיין קיימים בימינו מקרים כאלה של גרימת מוות ופציעות באופן נרחב כל כך בענף המטעים".