עם המוני צופים באיצטדיוני הטניס: תמונות הניצחון של אוסטרליה

בימים אלה מתקיים טורניר אדלייד, שמספק תמונות מעוררות קנאה – שגרה כמעט מלאה. אוסטרליה שאמצה את מודל ה"אפס הדבקה" כמו ניו זילנד קוטפת את הפירות

זמן צפייה: 02:51

בסוף השבוע באוסטרליה נצפו תמונות שכאילו נלקחו מעולם אחר. איצטדיוני טניס מלאים בעשרות אלפי צופים בטורניר אדלייד שמתקיים בימים אלה. זהו הטורניר הראשון של השנה, קצת יותר משבוע לפני אליפות אוסטרליה הפתוחה במלבורן.

זה לא שלא היו קשיים בדרך. עשרות טניסאים שהגיעו להתחרות נאלצו להכנס לבידוד לאחר שנחשפו לחולים בטיסה – מה שאילץ אותם להשאר בחדר ולנסות ולשמור שם על כושר. התמונות האלה גררו לא מעט ביקורת כלפי הרשויות באוסטרליה, בעיקר מצד הטניסאים עצמם – אבל כעת הם מסיימים את הבידוד ומתכוננים לדבר האמיתי, לאדרנלין, לשריקות הקהל ולמחיאות הכפיים.

טורניר, טניס, אדלייד, אוסטרליה, תקופת, קורונה,
כאילו מיקום מקביל. טורניר אדלייד באוסטרליה בסוף השבוע | צילום: רויטרס

באוסטרליה לא מקלים ראש בקורונה, בדיוק להיפך. בדומה לניו זילנד גם היא אימצה את מודל ה"אפס הדבקה" שמטרתו בפשטות למגר לחלוטין את הנגיף ואז לחזור לחיים רגילים. את זה משיגים בשתי דרכים: סגירת השמים באופן כמעט מוחלט מתחילת המגיפה – והחלת סגרים נרחבים על התפרצויות עוד בתחילתן, תוך אכיפה קפדנית. וכשכל זה מושג – החיים חוזרים כמעט למסלולם.

חשוב לומר, גם המשחקים באוסטרליה הם עדיין לא חזרה מלאה לשגרה. כניסת הצופים תהיה פחות מהתפוסה המלאה, תתאפשר רק בחלק מהארנות ותחייב שימוש באמצעי היגיינה. אזורי ההסעדה הוקמו באופן שמאפשר שמירת מרחק.