באוסטרליה מעריכים: הדקירות בקניון בסידני - לא פיגוע טרור

ג'ואל קאוצ'י בן ה-40, שרצח אתמול 6 בני אדם במרכז קניות עמוס, הוא מתמודד נפש שהיה מוכר למשטרה בשנים האחרונות. בשלב זה, אין אינדיקציה לכך שמניעיו היו אידאולוגיים, ונבדקת האפשרות כי ניסה לפגוע בנשים

זירת הפיגוע בסידני אוסטרליה
זירת הדקירה בסידני | צילום: רויטרס

ביום שאחרי התקרית בה שישה בני אדם נדקרו למוות בקניון בסידני שבאוסטרליה, ההערכה הבוקר (ראשון) היא כי לא מדובר בפיגוע טרור. המשטרה המקומית מסרה כי הדוקר, ג'ואל קאוצ'י בן ה-40, שנהרג מיריות שוטרת שניטרלה אותו - הוא מתמודד נפש, ואין אינדיקציה לכך שהמניע שלו לרצח היה אידאולוגי. בין היתר, נבדקת האפשרות כי ניסה לרצוח נשים, היות שחמש מתוך 6 הקורבנות - היו נשים.

"בני משפחתו צפו בצילומי האירוע בטלוויזיה, חשבו שאולי מדובר בבן שלהם - ויצרו קשר עם הרשויות", סיפר בכיר במשטרת קווינסלנד. לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", קאוצ'י, מאבטח בקניון ותושב מדינת קווינסלנד, אובחן כמתמודד נפש בגיל 17, והיה מוכר למשטרה בארבע השנים האחרונות. עם זאת, הוא מעולם לא נעצר ולא הואשם בדבר.

עוד טען הבכיר כי קאוצ'י חי בנדודים, ישן במכוניתו והיה בקשר עם אמו לעתים רחוקות ובאמצעות הודעות טקסט בלבד. "עדיין אין לנו שום מידע או ראיה שמצביעים על כך שהוא הונע מאידאולוגיה", אמר.

זירת הפיגוע בסידני אוסטרליה
זירת הדקירה בסידני | צילום: רויטרס

קאוצ'י הגיע בשבת בבוקר (שעון ישראל) למרכז קניות סמוך לחוף בונדי בסידני, ודקר לפחות 18 בני אדם. 6 נרצחו, ו-8 פצועים פונו לקבלת טיפול בבית חולים - בהם תינוק בן 9 חודשים. הדוקר עצמו נורה למוות בידי השוטרת איימי סקוט.

מרכז הקניות נסגר למבקרים והוגדר כזירת פשע. במשטרה לא שללו את האפשרות כי מדובר בפיגוע טרור, אך הבהירו כבר בתדרוך הראשוני אחרי התקרית כי קאוצ'י פעל לבדו ולא נשקפת סכנה כי ישנם סייענים.

מאות בני אדם פונו מהמקום, וברשתות החברתיות הופצו תיעודים של המוני בני אדם בורחים מהקניון העמוס שבאזור חוף בונדי, וכן של ניידות משטרה וכוחות הצלה שעשו את דרכם למקום. אחד המבלים במקום תועד נאבק עם הדוקר.

עד ראייה שחזה בתקרית שחזר: "עשיתי קניות וראיתי את הדוקר. אמרתי לאחי שצריך לנעול את הדלתות של החנות - ואז הגיעה אמא עם תינוק, כשהיא דקורה ומדממת. הכנסנו אותם לתוך החנות והזעקנו עזרה".