בגלל חולה קורונה אחד: העיר הגדולה בניו זילנד נכנסת שוב לסגר

רה"מ ארדרן הכריזה על סגר בן שבוע באוקלנד, לאחר שאחד התושבים נדבק בנגיף. לפני כשבועיים הוטלו הגבלות דומות למשך 3 ימים, בשל שלושה נדבקים. "מצב מצער, אך עלינו להגן שוב על העיר"

קורונה בניו זילנד
קורונה בניו זילנד | צילום: רויטרס

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה היום (שבת) על סגר בן שבוע שיוטל באוקלנד, העיר הגדולה במדינה, החל ממחר. זאת, לאחר שתושב אחד בעיר אובחן חיובי לקורונה. החלטת ראש הממשלה מגיעה כשבועיים בלבד לאחר שכבר הוטל בעיר סגר של שלושה ימים - בעקבות שלושה בני משפחה אחת שנדבקו בזן הבריטי של הנגיף.

המאומת החדש בעיר, שטרם ידוע היכן נדבק, החל לפתח תסמינים ביום שלישי וייתכן שנדבק כבר ביום ראשון. הוא ביקר בכמה מקומות ציבוריים במהלך הימים הללו. "בהתחשב בכך, נקלענו למצב מצער אך הכרחי ועלינו להגן על תושבי אוקלנד פעם נוספת", הצהירה ארדרן.

הסגר שיוטל בעיר  יכלול הגבלות ברמה 3, ויאפשר לתושבים לצאת מבתיהם רק למען קניות חיוניות או עבודה במקומות חיוניים. אתרים ציבוריים יוסיפו להיות סגורים. בשאר המדינה, הוסיפה ארדרן, יחולו ההגבלות ברמה 2.

קורונה בניו זילנד
קורונה בניו זילנד | צילום: רויטרס

רק בתחילת חודש פברואר פורסמה תמונת הניצחון של ניו זילנד על המגפה, שבה נראו יותר מ-30 אלף צופים ללא מסכות בהופעת הלהקה "סיקס-סיקסטי" שנערכה באצטדיון "סקיי" בוולינגטון. זה היה אירוע המוזיקה הגדול בעולם מזה חודשים ארוכים, והוא נערך ללא הגבלות. מאז, כאמור, כבר הוטל סגר על אוקלנד והגבלות במקומות נוספים.

כזכור, כבר בתחילת המגפה ניו זילנד סגרה את גבולותיה והחילה הגבלות חריפות על התקהלויות ושמירה על מרחק חברתי. כעת, המדינה נמצאת במקום הראשון במדד המאבק במגפת הקורונה, מבין מאה מדינות שנמצאות במאגר.