ארה''ב החלה לנקוט בצעדים משפטיים להסגרתו של מייסד "ויקיליקס"

הרשויות האמריקניות טוענות כי הפסיכיאטר שבחן את כשירותו הנפשית של ג'וליאן אסאנג', מייסד האתר, הוליך שולל את בית המשפט, ומבקשות לבחון את הסגרתו שוב בבית המשפט העליון בבריטניה

ג'וליאן אסאנג' | צילום: רויטרס

ארצות הברית החלה לנקוט בצעדים משפטיים להסגרתו של ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס" שנעצר בשגרירות אקוודור בלונדון בשנת 2019. אסאנג' מבוקש בשל פרסומם של אלפי מסמכים מסווגים של מדינות שונות בין השנים 2010 עד 2011, שלפי ארצות הברית מהווים עבירה על החוק וסיכון של המדינה.

בינואר האחרון הסגרתו של אסאנג' לארצות הברית הייתה אמורה להיבחן שוב על ידי השופטת המחוזית, ונסה בריטסר, שטענה כי פרסום מסמכי הצבא והמדינה המסווגים על ידי אסאנג' הם אכן פשע, אך הוא איננו כשיר להיות מוסגר כיוון שהוא אינו יציב נפשית ועלול לשים קץ לחייו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נשיא איראן: "עלינו להיות ערוכים למלחמת סייבר"

קיש: לא ביקשנו שתיכנסו לממשלה, עבאס: "מוכן ללכת לפוליגרף"

למרות התנגדות ארה"ב: תקודם בנייה של אלפי יחידות דיור ביו"ש

ג'יימס לואיס, שמייצג את ארצות הברית במשפט, טען היום (רביעי) בפני בית המשפט העליון בבריטניה כי המסקנה של השופטת המחוזית שגויה, וכי הפסיכיאטר שקבע את כשירותו הנפשית של אסאנג' הוליך שולל את השופטת ולארצות הברית לא ניתנה ההזדמנות להציג את טענותיה בנידון. אסאנג' טען שוב כי הוא אינו חש בטוב ולכן הופיע במשפט, בו הציגה ארצות הברית את טענותיה כיצד יש לנהוג בו, דרך שיחת וידאו.