השף שלנו בצרפת: אסף גרניט פותח מסעדה בפריז עם מנות ירושלמיות

השף המפורסם יפתח השבוע את מסעדת "שבור" בעיר האורות, ובתפריט ניתן למצוא שילוב מיוחד של המטבח הפריזאי והאוכל ישראלי. "הפרויקט שהקדשתי לו הכי הרבה תשומת לב מאז 'מחניודה"

זמן צפייה: 04:49

למרות שכבר כבש יעדים רבים, השף אסף גרניט לא נח לרגע - וממשיך לכוון גבוה. כעת, הוא פותח את מסעדת "שבור" בפריז, שתהיה המסעדה השנייה שלו בעיר יחד עם "בלגן". "בגלל שהפרויקט הזה כזה קטן ואינטימי יש פה משהו מאוד מאתגר ומרגש", סיפר גרניט. "זה הפרויקט שעשיתי עם הכי הרבה תשומת לב לכל פרט הכי קטן מאז 'מחניודה'".

גם הפעם, מאחורי השם שניתן למסעדה יש סיפור. "התחלנו לפרק את קירות הגבס מהקיר, חיפשנו מה שייך לבניין המקורי. ראינו את הדבר היפהפה הזה ואמרנו וואו, מעולה, פשוט נקלף את הבניין ונשאיר את זה 'שבור'. מרוב שחזרנו על המילה הזאת הבנו שזה שם לא רע למסעדה. האמת שזה נשמע בצרפתית יותר טוב מבעברית", התלוצץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

שנה בלעדיה: בנה ובעלה של הנרצחת מברקן מנסים לצאת לחיים חדשים

נכנס למרכול ויורה בנשק אוטומטי: תיעוד ניסיון חיסול בקלנסווה

השף נותר עירום: רשת המסעדות של ג'יימי אוליבר נסגרה בבריטניה

אסף גרניט
אסף גרניט | צילום: חדשות 13

התקשורת הבריטית אהבה את האוכל שלו והכריזה על שני המקומות שלו בלונדון - "פלומר" ו"ברברי", כמסעדות הטובות בעיר, אבל גרניט מודה שהוא מעדיף את בירת צרפת. "משהו בהוויה הצרפתית הרבה יותר עובד לי. כמסעדן יש משהו בעיר הזאת שהוא חלום, פריז היא המכה של הטבחים". העבודה על המסעדה החדשה הייתה תהליך ארוך ומתיש הרבה יותר מכפי שתכנן, אך ההמתנה מורטת העצבים השתלמה והשבוע "שבור" תפתח סוף סוף את דלתותיה.

התפריט הוא שילוב מיוחד של המטבח הפריזאי והאוכל הירושלמי - פנקוטה צזיקי עם חציל, שעועית ועגבניות, סיגרים ממולאים בברווז ויוגורט שומשום ותותים. ניתן למצוא במסעדה מנה בשם "אשת לוט" עם חמאת עמבה וזוקיני ולצדה גם את המנות המסורתית יותר שכבשו את הסועדים האירופים כמו מטבוחה, לחם זעתר וטחינה. המלצרים מקומיים, אבל הצוות המצומצם שמקיף את גרניט מורכב ברובו מישראלים שמלווים אותו כבר דרך ארוכה, ויחד הם ממשיכים להפיץ את בשורת האוכל הישראל העילי למדינות נוספות.