קנה ציור ב-30 דולר במכירת חצר - וגילה שהוא שווה יותר מ-10 מיליון

אחרי שנקנה ב-2017, הציור "הבתולה והילד" של הצייר הגרמני מתקופת הרנסאנס, אלברכט דירר, נתגלה כיצירה נדירה מהמאה ה-16 והוערך על פי מומחים בעשרות מיליוני דולרים. קליפורד שורר, אספן אומנות מבוסטון: "אמרתי לבעלים של הציור - זה או הזיוף הכי טוב שראיתי, או יצירת אומנות"

הציור "הבתולה והילד" של הצייר הגרמני אלברכט דירר | צילום: Agnews Gallery

יצירת מופת במחיר של ארוחה במסעדה: אדם רכש ציור בשנת 2017 בעלות של 30 דולרים במכירת חצר - וגילה להפתעתו כי שוויו נאמד בלא פחות מ-10 מיליון דולרים.

הציור נקרא "הבתולה והילד", ושייך לצייר הגרמני אלברכט דירר, מתקופת הרנסאנס. לאחר שנרכש, קליפורד שורר, אספן אומנות מבוסטון שמייעץ לגלריה המשמשת למכירות פומביות בלונדון - נקרא על ידי מכר כדי לבחון את ערכו. לדברי שורר, "היצירה נקנתה במכירה בביתו של ארכיטקט, שקיבל אותה במתנה מאביו של שוכר האומנות שלו".

הציור הועבר לגלריה בלונדון, לאחר שנתגלה כיצירת מופת נדירה מהמאה ה-16, בעלת שווי של עשרות מיליוני דולרים. הגלריה מסרה בידיעה לתקשורת כי "הציור מהווה נושא משמעותי מאוד מאז הגילוי שלו". שורר הוסיף כי לאחר בחינה של הציור, הוא מסר לבעליו הטריים, שבחר להישאר אנונימי, כי "הציור הוא הזיוף הכי טוב שראיתי מימיי - או יצירת אומנות מקורית".

הצייר אלברכט דירר נפטר בשנת 1528. הוא נחשב לאומן הגדול ביותר בגרמניה בתקופת זמנו, וכאחד האינטלקטואלים והאומנים החשובים ביותר מתקופת הרנסאנס באירופה. כיום נחשב מאוד נדיר למצוא יצירות של דירר שאינן מוכרות.