בחירות בארגנטינה: הנשיא המכהן הובס, מועמד המרכז-שמאל זכה

אלברטו פרננדס זכה ב-48% מהקולות. כריסטינה קירשנר, הנשיאה לשעבר, תחזור לממשל בתור סגניתו. הוא יחליף את מאוריסיו מאקרי שיסיים את תפקידו לאחר 4 שנות כהונה. "ישתף פעולה בכל דרך אפשרית"

זמן צפייה: 01:31

הבחירות בארגנטינה: אלברטו פרננדס, מועמד המרכז-שמאל, זכה בנשיאות בארגנטינה אמש (ראשון). פרננדס זכה ב-48% מהקולות, וניצח את הנשיא המכהן מאוריסיו מאקרי, שקיבל 40%. כך עולה מספירת יותר מ-90% מהקולות. לאחר שהודה בתבוסתו, אמר הנשיא המובס לתומכיו שישתף פעולה עם מחליפו בתפקיד "בכל דרך אפשרית", כך דווח ברויטרס.

מי שחוזרת לפוליטיקה במדינה היא הנשיאה לשעבר כריסטינה קירשנר. היא התמודדה בבחירות הנוכחיות כסגניתו של פרננדס, ותחזור כעת לכהן בתפקיד נבחר. נוכחתה במרוץ כסגניתו סייעה בהעלאת קרנו של פרננדס בעיני הבוחרים. כשנשאלו עבור מי הם מצביעים, רבים פשוט אמרו "כריסטינה". אך יש לציין כי היא דמות שנויה במחלוקת בארגנטינה, והואשמה בעבר בשחיתות וחוסר אחריות כלכלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מדינה בהקפאה: איך משפיעות מערכות הבחירות על הגירעון?

מהומות בבוליביה אחרי הבחירות: טענות שהנשיא הטה את התוצאות

בחירות בקנדה: ג'סטין טרודו ניצח – ימשיך לקדנציה נוספת

קירשנר, הנשיאה היוצאת של ארגנטינה
קירשנר, הנשיאה היוצאת של ארגנטינה | צילום: רויטרס

עוד אמר מאקרי שהזמין את פרננדס לפגישה היום בארמון הנשיא על מנת להחליט על לוחות הזמנים של העברת השלטון. פרננדס ייכנס לתפקידו ב-10 בדצמבר.

הבחירות התקיימו בעיצומו של משבר כלכלי במדינה , שהותיר שליש מהאוכלוסייה במדינה מתחת לקו העוני. הקמפיינים שניהלו המועמדים התמקד במצב הכלכלי במדינה, והבוחרים תמכו במי שהם האמינו שיכול לחלץ את המדינה מהמשבר.

בארגנטינה, על מנת לזכות בסבב הבחירות הראשון, מועמד צריך לקבל לפחות 45% מקולות הבוחרים, או 40% ופער של לפחות עשר נקודות פער מהמועמד שאחריו.