זעזוע בארגנטינה: בת 11 נשדדה ונרצחה בדרך לבית הספר

מורנה דומינגז, בת 11, נשדדה על-ידי שני חשודים רכובים על אופנוע, נגררה לאורך מאות מטרים ומתה מפצעיה בבית החולים. השניים נעצרו, והמועמדים בבחירות לנשיאות עצרו את הקמפיינים שלהם במחאה על חוסר הביטחון ברחובות

זמן צפייה: 00:49

זעזוע בארגנטינה: מורנה דומינגז, ילדה בת 11, נרצחה אתמול (רביעי) על-ידי שודדים, בזמן שהייתה בדרכה לבית הספר בבואנוס איירס. החשודים, אחים בני 25 ו-28, נעצרו בחשד לרצח. לשניים עבר פלילי, ועל-פי התביעה הם ניסו למכור את הטלפון שגנבו מהילדה מיד לאחר השוד הרצחני שבמהלכו הם הכו אותה בניסיון לגנוב את הטלפון והתיק שלה.

בתיעוד מהזירה ניתן לראות כיצד החשודים גררו אותה על הכביש ולאחר מכן השאירו אותה כשהיא פצועה במצב קשה. אמבולנס שהוזעק לזירה פינה את מורנה לבית הספר שלה - שם בוצעו בה פעולות החייאה - אך לבסוף נקבע מותה.

"היא שכבה מחוסרת הכרה על השולחן, אז הדבר הראשון שעשיתי היה לבצע בה פעולות החייאה, אך היא לא הגיבה", סיפרה דיאנה, אחות שטיפלה במורנה בבית הספר. לאחר מכן, הילדה פונתה לבית החולים - אך שם, כאמור, הרופאים נאלצו לקבוע את מותה, כאמור. בנתיחה שלאחר המוות נקבע כי סיבת המוות היא דימום פנימי שמקורו בקרע בכבד, שנגרם מהמכות הקשות שמורנה ספגה במהלך השוד.

Whatsapp Image 2023 08 10 At 1
שני האחים שנעצרו בחשד לרצח הילדה

בעקבות המקרה המזעזע, פרצה סערה בארגנטינה ומועמדים בבחירות לנשיאות עצרו את קמפיין הבחירות שלהם במחאה על חוסר הביטחון ברחובות. אמה של מורנה, מריה, אמרה בכאב: "אני לא מאמינה למה שקרה, אני בהלם. ילדה צריכה למות כדי שיהיה ביטחון?". בשעות הצהריים התכנסה האם יחד עם בני משפחה, תלמידים ותושבי האזור למחאה בשערי בית הספר. לאחר מכן הם המשיכו בצעדה אל עבר תחנת המשטרה המקומית.

בהמשך החלו הפגנות סוערות יותר בהובלת תושבים שביקשו להביע מחאה על מצב הביטחון האישי בארגנטינה. בעקבות זאת, המשטרה נאלצה להפעיל כוח כדי למנוע התפרעויות. במהלך העימותים, צעקו המוחים לעבר השוטרים "אנחנו רוצים את האחראים" ו-"דורשים צדק".