3 נעצרו בארגנטינה: "חשד שתכננו פיגוע בזמן המכבייה"

לפי המשטרה בבואנוס איירס, שלושת החשודים - אזרחי סוריה ולבנון - "חיכו לחבילה חשודה מתימן במשקל של כ-35 ק"ג, ותכננו פיגוע" בזמן משחקי המכבייה שמתקיימים בבירה, שבהם לוקחים חלק כ-4,200 ספורטאים יהודים מ-22 מדינות. מחקירה ראשונית עלה כי החשודים נכנסו לארגנטינה עם דרכונים של ונצואלה וקולומביה

אחד החשודים שנעצר בארגנטינה בחשד לניסיון פיגוע טרור במכבייה האמריקנית

שלושה חשודים, בהם אזרח מלבנון ואזרח מסוריה, נעצרו הלילה (בין שלישי לרביעי) בארגנטינה בחשד שתכננו לבצע פיגוע טרור במשחקי המכבייה האמריקניים בבואנוס איירס, הכוללים כ-4,200 ספורטאים יהודים מ-22 מדינות שונות מצפון, מרכז ודרום אמריקה, ומישראל - כך דווח לפי כלי תקשורת מקומיים במדינה.

על-פי גורמים המעורים בחקירה, שלושת החשודים הגיעו לשטח ארגנטינה בטיסות שונות, ותכננו להיפגש בבואנוס איירס מתוך כוונה לתאם ולהוציא לפועל את פיגוע הטרור. אחד מהחשודים, אזרח סורי, נכנס למדינה דרך ונצואלה עם דרכון מקומי, כמו חשוד נוסף, לבנוני, שנכנס מקולומביה. זהותו ואזרחותו של החשוד השלישי טרם נחשפו.

ארגנטינה פיגוע טרור המכבייה האמריקנית כוחות המשטרה סורקים את ציודם של שלושת החשודים שנעצרו
כוחות המשטרה סורקים את ציודם של שלושת החשודים שנעצרו
אחד החשודים שנעצר בארגנטינה בחשד לניסיון פיגוע טרור במכבייה האמריקנית
אחד החשודים שנעצר בארגנטינה בחשד לניסיון פיגוע טרור במכבייה האמריקנית

השלושה, שהמתינו לקבלת חבילה במשקל 35 ק"ג שנשלחה אליהם מתימן, נעצרו לאחר חקירה של המשטרה הפדרלית של ארגנטינה, בתיאום עם היחידה לחקירות נגד טרור. חבילה זו הייתה צפויה להתקבל באחת הכתובות שבהן שהו שלושת החשודים.