10 נרצחו ו-34 נפצעו בפיגוע בירדן

חמושים פתחו באש לעבר כוחות משטרה ותיירים בעיר כרכ שבדרום ירדן. כתוצאה מהירי נהרגה תיירת קנדית, 2 מקומיים ו-7 שוטרים ירדנים

חמישה בני אדם נהרגו ולפחות 12 נוספים נפצעו לאחר שחמושים פתחו באש היום (ראשון) לעבר שוטרים בעיר כרכ שבדרום ירדן. לפי הרשויות המקומיות, כתוצאה מחילופי האש עם המשטרה נהרגו תיירת קנדית וארבעה שוטרים ירדנים. אחד היורים נהרג ונודע כי הוא משתייך לזרם הסלפי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

תיעוד הדקות שלאחר התקיפה
תיעוד הדקות שלאחר התקיפה

מהמשטרה המקומית נמסר כי התוקפים התבצרו במצודה צלבנית בעיר וככל הנראה מחזיקים במספר תיירים כבני ערובה. עד כה חילצה המשטרה בהצלחה עשרה בני ערובה, ובהם תיירים זרים, אך לפי שעה ישנם מספר בני ערובה שעדיין מוחזקים בידי התוקפים.
[brightcove_iframe video_id='yarden_vtr2_n20161218_v1' autoplay='0' credit='תיעוד הדקות שלאחר התקיפה' kid='' duration='0'']

גם בשעה זו ממשיכים התוקפים בירי לעבר כוחות הביטחון, שמקיפים את המצודה. במקביל, ראש ממשלת ירדן האני אל מולכי הודיע בפני הפרלמנט כי "מספר אנשי כוחות הביטחון" נהרגו, וכי כוחות מיוחדים מקיפים בשעה זו את המבצר. כמו כן, מבדיקה ראשונית שערך משרד החוץ לא נראה כי ישראלים נפגעו מהירי או מוחזקים על ידי החמושים.

זהות התוקפים טרם התבררה וכך גם המניע לירי, אולם בהינתן שאחד התוקפים משתייך לזרם הסלפי, לא מן הנמנע כי מדובר באירוע טרור.