כך נראה הנזק שיצרה "אם כל הפצצות"

לפני מספר ימים הטילה ארה"ב את אם כל הפצצות על מעוז דאע"ש במחוז ננגהאר. עכשיו מתפרסמות התמונות שאחרי ההפצצה המעידות על הנזק שיעצרה

GBU-43/B מאסיב אורדננס אייר בלאסט. "אם כל הפצצות", ארכיון
GBU-43/B מאסיב אורדננס אייר בלאסט. "אם כל הפצצות", ארכיון | צילום: רויטרס

בתאריך ה- 13.04 סמוך ל-19:40 (שעון ישראל) פרסמה רשת CNN לראשונה את הידיעה הדרמטית שהפכה לכותרות ראשיות בכל רחבי העולם: ארצות הברית הטילה לראשונה בהיסטוריה את MOAB – "אם כל הפצצות" – על מעוז דאע"ש (MOAB - נשק קונבנציונלי מסוג GBU-43 שמכיל 9.5 טון חומר נפץ היא מוכוונת באמצעות GPS ובשל גודלה העצום היא נישאת על מטוס תובלה, בדרך כלל הרקולס או מפציץ חמקן B-2, ומוטלת ידנית כשהיא מחוברת למצנח – היישר אל עבר המטרה), ככל הנראה מנהרה שבה שהו פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" – במזרח אפגניסטן או כפי שהגדיר זאת דובר הבית הלבן: "היעד - בסיס דאע"ש במחוז ננגהאר". מדובר אמנם בנשק קונבנציונלי, אך הנזק שהוא עלול לגרום גדול לאין שיעור ולא בכדי הוא נחשב לנשק הלא-גרעיני העוצמתי ביותר אחרי הפצצה שפיתחו הרוסים (FOAB) שזכתה לכינוי "האבא של כל הפצצות" ונחשבת לחזקה פי ארבעה מאחותה האמריקנית.

היום מתפרסמות תמונות אשר מעידות על הנזק שיצרה אותה "אם כל הפצצות". על פניו זה נראה כמו שטח גדול במיוחד של הרים מצולקים ולא מעט מבנים הרוסים שימשו כמוצבים של דעא"ש. מה שלא רואים בתמונות זה את הנזק שיצרה הפצצה למעוזי דעאש שהיו מתחת לאדמה.

נזקי אם כל הפצצות
נזקי אם כל הפצצות
ww
ee
GBU-43/B מאסיב אורדננס אייר בלאסט. ''אם כל הפצצות'', ארכיון
GBU-43/B מאסיב אורדננס אייר בלאסט. ''אם כל הפצצות'', ארכיון | צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='moab_vtr2_n20170413_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']