לא רק מוסול: מבצע לכיבוש א-רקה

הכוחות הכורדים שפועלים בחסות צבא ארה"ב בסוריה פתחו במבצע לכיבוש בירת דאע"ש במדינה

כוחות מורדים בסוריה

כוחות כורדיים שפועלים בסוריה טוענים שהחלו היום (ראשון) במבצע לשחרור בירת דאע"ש בסוריה - א-רקה. מפקד הכוחות הכורדיים הכריז: "נפתח קרב של זעם עד לשחרוא א-רקה בתיאום עם הקואליציה האמריקנית".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהצהרה נטען שכוח של עשרות אלפי לוחמים מקבוצות רבות: ערבים, כורדים ועוד קבוצות אופוזיציה עם סיוע של כוחות הקואליציה נגד דאע"ש, ייקחו חלק במתקפה. "ביקשנו מטורקיה לא להתערב בסוגיה הסורית, ביקשנו מתושבי א-רקה להתרחק מעמדות דאע"ש", הוסיף מפקד הכוחות.

על פי הדיווח בסוכנויות הידיעות, כוחות האופוזיציה הכורדים בסוריה הגיעו, בסיוע ארה"ב, להבנה שעל פיה הכוחות הטורקיים לא יקחו חלק במתקפה על בירת דאע"ש בסוריה. למרות זאת, אמר היום נשיא טורקיה ארדואן שכוחות המגובים על ידי טורקיה פועלים בעומק סוריה, במרחק של 12-13 קילומטרים מאל-באב בצפון סוריה.

לוחם כורדי בסודיה (רויטרס)
לוחם כורדי בסודיה (רויטרס)

מנגד, הנשיא הסורי אסד העניק ריאיון ל"סאנדיי טיימס" וטען כי המערב מאבד אחיזה בסוריה. "הם לא יכולים להסביר לציבור מה קורה, אין להם אחיזה", טען אסד שהוסיף כי המעורבות הרוסית הפחיתה את כוחו של ארגון דאע"ש. "הארגון התכווץ רק אחרי שרוסיה התחילה לתקוף".

"זו מלחמה נגד סוריה, עשרות מדינות נגדנו, שולחות טרוריסטים ולוגיסטיקה. הצבא שלנו נאבק", הוסיף אסד. "התמיכה האירנית וכלי המלחמה הרוסים עזרו לפצות על הפער".

אסד: לא השתמשנו בנשק כימי מעולם

אסד הכחיש את ההאשמה כי השתמש בנשק כימי. "הדמוניזציה נגדי הגיעה לשיאה - 'הוא דיקטטור, הורג את אנשיו, מפיל חביות נפץ - אין דבר נוסף שהם יכולים להגיד עליי. לא השתמשנו בנשק כימי מעולם, זה היה הורג אלפים בתוך כמה דקות", אמר.

שר ההגנה הצרפתי ג'אן איב לה דריאן קרא הבוקר לקואליציה בסוריה להתחיל את הקרב בא-רקה במקביל למהלך במוסול. "אני חושב שזה הכרחי", הוא אמר לרדיו אירופה 1. "צרפת היא כרגע התורמת השניה בגדולה לקואליציה". שר ההגנה אמר באותה ההזדמנות שהקרב על מוסול יימשך עוד זמן רב ושכוחות דאע"ש מסתתרים בתוך האוכלוסייה האזרחית.