"להרוס את הערים של חסרי האמונה"

מנהיג דאע"ש אבו בכר אל-בגדאדי פרסם מסר ראשון מאז החלו הקרבות על עיר מבצרו מוסול

ככל הנראה נמצא בעצמו במוסול, אל-בגדאדי

מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, פרסם הלילה (רביעי) מסר ראשון מאז התחילו הקרבות לשחרור העיר מוסול. הוא קרא למחבלים מתאבדים לתקוף ערים מערביות בשעה שהכוחות העירקיים בסיוע ארצות הברית סוגרים על עיר המבצר של דאע"ש והכנעת העיר נראית בלתי נמנעת. את המסר חתם אל-בגדאדי בהבטחה כי "נצחוננו בטוח".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במסר שהופץ כקטע אודיו בין אנשי דאע"ש מפציר המנהיג באנשיו לתקוף את "אויביו של האל", בקרב אותו הוא מצייר כ"הכל או כלום". אל-בגדאדי קרא למחבלים מתאבדים ברחבי העולם "להרוס את הערים של חסרי האמונה".

"הפכו את הלילה של חסרי האמונה ליום, זרעו חורבן באדמותיהם ושפכו את דמם שיזרום כמו נהרות", ציווה המנהיג על לוחמיו במסר המוקלט. עוד הוסיף כי הוא "בטוח בניצחון" וקרא ללוחמיו לעמוד מול הכוחות העירקים ולמנוע מהם להיכנס לעיר עליה הכריז כח'ליפות לאחר שנכבשה על ידי דאע"ש לפני כשנתיים.

"לא לסגת. אחזו באדמותיכם בכבוד והימנעו מלסגת בבושה", קרא המנהיג לאנשיו. "זוהי מלחמה כוללת, מלחמת קודש (ג'יהאד), שרק מחזקת את אמונתנו באל ואת ביטחוננו שכל זה מוביל לניצחון".

המסר לא מתוארך אך כולל התייחסויות לאירועים שהתרחשו בשבועות האחרונים. על פי ההערכות אל-בגדאדי הקליט את המסר ממקום המסתור שלו בתוך העיר מוסול, משום שגורמי מודיעין אמריקנים סבורים שלא היה יכול לברוח בשעה שהכוחות הגיעו לעיר.