נשיא טורקיה ארדואן: "להפוך את א-רקה לבית הקברות של דאע"ש"

ארדואן קורא לטראמפ לחבור אליו במתקפה נגד "בירת דאע"ש" בסוריה: "הטרוריסטים יחפשו מקום להתחבא כשזה יקרה". ארדואן יציג לטרמפ תכנית פעולה בנושא - ויבקש ממנו להפסיק לתמוך בכורדים

מסמן מטרה. ארדואן
מסמן מטרה. ארדואן | צילום: רויטרס

השליט הטורקי מסיר את הכפפות? נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן קרא היום (שבת) לארצות הברית לשתף עמו פעולה במאבק נגד ארגון דאע"ש (המדינה האסלאמית). ארדואן הבהיר כי יחד עם טראמפ וצבא ארה"ב הוא יכול לצאת למתקפה משמעותית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מסמן מטרה. ארדואן
מסמן מטרה. ארדואן | צילום: רויטרס

ארדואן הדגיש כי מטרת הפעולה המשותפת, אם תצא לפועל, היא תקיפת "בירת דאע"ש" בסוריה - א-רקה. "אנחנו נוכל להפוך את א-רקה לבית הקברות של דאע"ש", הצהיר. ממשלו של ארדואן קורא לוושינגטון להפסיק לתמוך בלוחמים הכורדים כבני ברית במאבק נגד דאע"ש.

"אמריקה הגדולה, הקואליציה וטורקיה יכולים לשלב ידיים במאמץ", הסביר בפגישה עם כתבים באיסטנבול. "הג'יהאדיסטים יחפשו מקום להתחבא כשזה יקרה". ארדואן צפוי להעלות את הנושא בפגישתו עם טראמפ בעוד כשבועיים בארה"ב - המפגש הראשון בין השניים בכהונת טראמפ.

איך יגיב להצעה?
איך יגיב להצעה? | צילום: רויטרס

עוד אמר הנשיא הטורקי כי יציג לטראמפ "הוכחות" שמעידות על היותם של הכוחות הכורדיים ארגוני טרור. "אנחנו קוראים לחברים אמריקנים לא לקחת איתם קבוצת טרור לדרך", ציין.

אותם כוחות כורדים עליהם דיבר ארדואן דווקא היו מעורבים בפעילות צבאית שגרמה לאבידות בקרב דאע"ש ביממה האחרונה: יותר מ-40 מאנשי דאע"ש נהרגו בתקיפה מערבית לא-רקה. המתקפה בוצעה על ידי ה-SFD - "הכוחות הדמוקרטיים הסוריים", שנתמכים על ידי הכורדים.

כוחות דאע''ש, ארכיון
כוחות דאע''ש, ארכיון

לפי הדיווח, הארגון הצליח להשתלט על מספר שכונות מחוץ לעיר א-רקה. גם במחוז חומס ספגו אנשי דאע"ש מתקפה, אך מנגד הם הצליחו ככל הנראה לחזק את אחיזתם באזור מזרח קלמון.