המדפים בסופרים בקטר ריקים: 5 מטוסי אספקת מזון מאירן

טהרן עומדת לשלוח לדוחה בירת קטר מטוסי אספקה שיסייעו לנסיכות הקטנה להתמודד עם החרם של מדינות המפרץ, מצרים ולוב

מטוס אירני
מטוס אירני | צילום: רויטרס

יותר משבוע לאחר הכרזת המצור של מדינות המפרץ, מצרים, ולוב על קטר, אירן נחלצת לעזרתה של בת הברית שנמצאת במצוקה. סוכנות הידיעות AFP מדווחת שלפחות חמישה מטוסי מטען אירניים עם מזון הגיעו לדוחה בירת קטר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

זוהי הפעם השנייה שהאירנים ממלאים את הבטחתם בשבוע האחרון לספק לקטר את המצרכים שחסרים לתושביה בעקבות החרם של שכנותיה, ובראשן סעודיה. האומה הקטנה נאלצת להסתמך על אספקת מוצרים בסיסיים ממדינות אחרות כבר כמה ימים.

על פי הדיווחים באירן, בכל אחד מהמטוסים שהגיעו לקטר 90 טונות של מזון. בתוך כך, מטוסים נוספים מתכוננים לעשות את דרכם למדינה.

אירן מתגייסת למען הקטרים
אירן מתגייסת למען הקטרים | צילום: רויטרס

רשת אל-ג'זירה שמדווחת מקטר טוענת שהמועצה לזכויות אזרח בנסיכות תגיש תביעות משפטיות נגד סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים על הפעלת עונשים קולקטיבים ופשעים בינלאומיים.

המתיחות במפרץ הפרסי מאוד מעסיקה את הקהילה הבינלאומית בשל הפוטנציאל הנפיץ באזור, מחשש להצתת שדות נפט רבים. מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון ועמיתו הטורקי מבלוט קאבוסוגלו דנו אמש בדרכים לפתרון המשבר. בטורקיה מבקשים להסיר מיד את החרם על קטר, וגם בארצות הברית ביקשו מסעודיה וקהיר - להקל באיסורים ולמנוע משבר הומינטרי.