חמאס: המהנדס שחוסל חבר בארגון

המהנדס שחוסל בתוניסיה היה חבר הזרוע הצבאית ומעורב בפרויקט פיתוח המזל"טים. בחמאס מאשימים את ישראל בחיסול

בחמאס מאשרים היום (שבת) לראשונה כי מומחה המל"טים מוחמד א-זווארי, שחוסל בתוניסיה בירי מטווח קצר, היה חבר בזרוע הצבאית של חמאס ומחלוצי פרויקט פיתוח המזל"טים מסוג "אבאביל" - ומאשימים בחיסול את ישראל. רק אתמול סירב דובר חמאס מושיר אל-מסרי לאשר את חברותו של המהנדס בארגון, באומרו כי רק הזרוע הצבאית יכולה למסור תגובה בנושא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מוקדם יותר היום אמר מקורבו של א-זווארי, כרים עבד א-סלאם, לכלי תקשורת ערביים כי א-זווארי סייע בפיתוח תכנית אווירית עבור חמאס. "הוא היה החוט המקשר בין חמאס למשטר הסורי וגם למשטר האיראני לפני המהפכה בסוריה", אמר המקורב. הוא אף ציין כי א-זווארי העדיף לעזוב את סוריה בעקבות הלחימה, ובכדי לא לקחת צד בסכסוך הפנימי במדינה.

א-זווארי
א-זווארי

בתוניס מייחסים את החיסול למוסד הישראלי, וגם אל-מסרי הצטרף לדברים כשטען כי "רק ישראל מרוויחה מפעולת החיסול הזו" והבהיר כי בעיני ארגונו ש"הישות הציונית עומדת מאחורי החיסול של א-זווארי". אל-מסרי לא שלל בריאיון את מעורבותם של גורמי מודיעין ישראליים בפעולה.

מהדיווחים בתוניסיה עולה כי א-זווארי נורה אתמול למוות ברכבו מטווח קצר בעיר ספאקס שבמרכז המדינה. בדיווחים בכלי התקשורת תוניסאיים מצוטט עיתונאי שלטענתו, המוסד עקב אחרי המהנדס בשל קשריו לכאורה, עם חמאס, ואז חיסל אותו.