בין 600 ל-3,000 דולר: כך מתגמלת רוסיה שכירי חרב ערבים שנלחמים באוקראינה

גורם אירופי רשמי מסר כי רוסיה גייסה ושלחה עד כה לאוקראינה בין 10 ל-20 אלף שכירי חרב ממדינות ערב, בהן סוריה ולוב, כדי לסייע לה לכבוש כמה שיותר חלקים ממזרח המדינה. רובם נשלחים לשדה הקרב ללא ציוד משמעותי או רכבים משוריינים

Whatsapp Image 2022 04 19 At 0
טנקים רוסיים באזור הקרבות בדונבאס | צילום: רויטרס

רוסיה גייסה ושלחה עד כה לאוקראינה כ-20 אלף שכירי חרב מסוריה, לוב ומדינות ערב אחרות שנלחמים לצדה במחוז דונבאס - כך לפי גורם אירופי רשמי שאמר אמש (שלישי) את הדברים ל"גרדיאן" הבריטי. רוב שכירי החרב נשלחים לשדה הקרב ללא ציוד משמעותי או רכבים משוריינים. לצד זאת, קשה להעריך את המספר המדויק של שכירי החרב שגוייסו על ידי קבוצת וגנר הרוסית.

רוסיה הציעה לחיליים סורים לשעבר בתמורה ללחימה באוקראינה בין 600 ל-3,000 דולר, תלוי בדרגה ובניסיון הקרבי שלהם. קבוצת וגנר הרוסית מסרה כי רוב חייליה הועברו מלוב לאוקראינה, כאשר המודיעין האוקראיני דיווח לפני כחודש על כך שרוסיה חתמה על הסכם עם ח'ליפה חפתר, פילדמרשל לובי, לפיו לוחמים לובים יישלחו לאוקראינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

שכירי החרב הערבים נשלחים לאוקראינה בניסיון לכבוש כמה שיותר חלקים במזרח המדינה, כחלק ממה שמכנים גורמים מערביים "ניסיון חפוז של ולדימיר פוטין להשיג סוג של ניצחון עליו יוכל להכריז כבר ב-9 במאי, אז יתקיים מצעד צבאי להנצחת מלחמת העולם השנייה".

לפי גורמים מערביים, לרוסיה כעת 4 מטרות עיקריות בשלב השני של המלחמה נגד אוקראינה: לכבוש את מחוז דונבאס, הבטחת רצף טריטוריאלי לחצי האי קרים באמצעות כיבוש העיר האסטרטגית מריופול, כיבוש מחוז חרסון במטרה להבטיח אספקת מים לחצי האי קרים, ותפיסת שטח אוקראיני כלשהו נוסף שיוכל לשמש את רוסיה כקלף מיקוח במשא ומתן מול אוקראינה.