דיווח: טלפונים של עובדי מחלקת המדינה בארה"ב נפרצו ע"י תוכנה של NSO

על פי גורמים מחברת אפל, לפחות תשעה מכשירים סלולריים השייכים לעובדים נפרצו באמצעות תוכנות ריגול מתוחכמות שפותחה על ידי הקבוצה שבסיסה בישראל, ולא ברור מי עומד מאחורי הפריצות

מטה אפל בסן פרנסיסקו
מטה אפל בסן פרנסיסקו | צילום: רויטרס

רשת רויטרס מדווחת היום (שישי) כי על פי גורמים מחברת אפל, לפחות תשעה מכשירים סלולריים השייכים לעובדי מחלקת המדינה של ארצות הברית נפרצו באמצעות תוכנות ריגול מתוחכמות שפותחה על ידי קבוצת NSO, שבסיסה בישראל, ולא ברור מי עומד מאחורי הפריצות.

הפריצות, שהתרחשו בחודשים האחרונים, פגעו בפקידים אמריקנים הנמצאים בשליחות באוגנדה או התמקדו בעניינים הנוגעים למדינה המזרח אפריקאית. אלו הפריצות הנרחבות ביותר עד כה על פקידים אמריקנים באמצעות טכנולוגיית NSO. בעבר, מספר פקידים אמריקאים היו מטרות לפריצות באמצעות התוכנות אך לא היה ברור אם צלחו או לא.

בעקבות הפרסומים חברת NSO מסרה כי "התחייבנו בעבר שבכל מקרה בו יעלה חשד כי לקוח החברה עשה שימוש לרעה במערכות שנמכרו לו, תפתח החברה בחקירה ותנתק את המערכות באם יתברר כי החשד נכון".

"לאחר שקיבלנו תלונה כי קיים חשד שטלפונים אוגנדיים הנמצאים בשימוש נציגי ממשל אמריקאים במדינה נפרצו, פתחנו בחקירה ועוד בטרם השלמתה ועל רקע חומרת הטענות, ניתקנו באופן מיידי את הלקוחות הרלוונטיים לתלונה", נטען מהחברה והוסיפה כי "ניתוק מיידי זה התבצע למרות שלא קיימת שום אינדיקציה כי הם נפרצו על ידי טכנולוגיה שלנו".

עוד טענה החברה כי "תוכנת 'פגסוס' מותקנת על בסיס מספרי טלפונים וזו שלנו מנועה טכנולוגית מלפעול על מספרים אמריקניים. במקרה זה אין מדובר במספרים אמריקניים ואין ולא הייתה לחברה כל דרך לדעת מי הגורמים שנוטרו על ידי לקוחותינו".

כזכור, לפני כחודש משרד המסחר האמריקני פרסם כי חברת הריגול NSO כמו גם חברת קנדירו הישראלית הוכנסו לרשימת החברות שפועלות בניגוד לביטחון הלאומי ולמדיניות החוץ של ארצות הברית. מלבד שתי החברות הישראליות, לרשימה הוכנסו גם שתי חברות מסינגפור ומרוסיה.

לפי הודעת משרד המסחר האמריקני, הושגו ראיות נגד שתי החברות הישראליות בגין אספקת אמצעי ריגול לממשלות זרות שפעלו באמצעותם נגד ממשלות, עיתונאים, אנשי עסקים, פעילים חברתיים, אנשי אקדמיה ועובדי שגרירויות ברחבי העולם.