מגישה אמרה לעמיתה כהה העור שהוא דומה לגורילה - והתנצלה

במהלך שידור תוכנית הבוקר באוקלהומה, אמרה אלכס האוסדן למגיש שיושב לצדה כי הוא דומה לקוף שהוצג על המסך. המקרה עורר ביקורת רבה, ולמחרת נאלצה המגישה להתנצל בשידור חי על דבריה

זמן צפייה: 00:57

במהלך שידור תוכנית בוקר באוקלהומה השוותה אלכס האוסדן, מגישת התוכנית, את שותפה כהה העור, ג'יימס האקט, לגורילה. במהלך השבוע הגישו בתוכנית סיפור על גורילה בגן חיות מקומי, כשלקראת סוף הקטע המשודר אמרה האוסדן להאקט שאותה גורילה דומה לו מעט. ברגע הראשון ענה האקט: "היא אכן דומה לי, האמת". לאחר מכן ספגה המגישה ביקורת רבה, והתנצלה אתמול (שלישי) בשידור.

קטע השידור הזה עורר ביקורת קשה ברשתות החברתיות ובקרב הקהילה השחורה בארה"ב. חלקם תקפו אותה באמצעות חשבון הפייסבוק שלה ורבים דרשו את פיטוריה. "כגבר אפרו-אמריקני חשתי ייאוש לשמע ההערות שלך כלפי שותפך", כתב לה אחד המשתמשים בדף הפייסבוק. "אני בהלם מהגזענות שלך ומחוסר הכבוד שהפגנת בשידור חי כלפי השותף שלך וכלפי הקהילה האפרו-אמריקנית. תתביישי לך", כתב משתמש נוסף.

המגישה מתנצלת בשידור חי בפני שותפה והקהילה השחורה
המגישה מתנצלת בשידור חי בפני שותפה והקהילה השחורה | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול במהלך שידור התוכנית היא התנצלה בבכי מול המצלמות. "אתמול אמרתי משהו חסר רגישות, שלא היה ראוי לומר, ופגעתי באנשים", אמרה לשותפה האקט. "אני אוהבת את הקהילה שלנו ואני רוצה שכולכם תדעו, מעומק לבי, אני מתנצלת על מה שאמרתי. אני יודעת שזה לא היה בסדר".

האקט השיב לה שהוא מקבל את התנצלותה והוסיף שההתבטאות פגעה עמוקות בו ובחברי הקהילה. "אני רוצה שזה יהיה מקרה שניתן ללמוד ממנו והלקח מהמקרה הזה הוא שמילים עלולות לפגוע", אמר האקט. "עלינו להשתמש במילים הללו לטובת איחוד ולא לפילוג, ולהיזהר שלא לפגוע באמצעותן".