טיל נורה לעבר האמירויות בזמן ביקור הרצוג: "לא נשקפה סכנה לנשיא"

במהלך ביקורו של הנשיא הישראלי באבו דאבי, משרד ההגנה האמירתי אישר כי יירט טיל בליסטי ששוגר ע"י המורדים החות'ים בתימן לעבר המדינה. חלקים מהטיל נפלו בשטח לא מיושב

זמן צפייה: 03:33

טיל בליסטי נורה אמש (ראשון) לעבר איחוד האמירויות על ידי המורדים החות'ים בתימן - בזמן ביקורו של הנשיא יצחק הרצוג במדינה. משרד ההגנה האמירתי אישר כי הטיל יורט וחלקים ממנו נפלו בשטח לא מיושב. ביקורו של הרצוג ימשיך כמתוכנן, ומטעמו נמסר כי "לא נשקפה לו סכנה". בעקבות התקיפה, כוחות הביטחון של איחוד האמירויות העלו את רמת הכוננות, וממשרד ההגנה נמסר כי המדינה ערוכה להתמודד עם כל איום מהאוויר.

אתמול נפגש נשיא עם יורש העצר של אבו דאבי ושליט איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד. הפגישה נמשכה יותר משעתיים והוגדרה "לבבית וחמה" ולאחריה אמר הרצוג כי "על הסכמי אברהם להתחזק, על מדינות נוספות לקחת חלק במאמץ משותף זה".

הרצוג עם שר החוץ האמירתי
הרצוג עם שר החוץ האמירתי | צילום: עמוס בן גרשום

"אנחנו שולחים מסר לאזור כולו שיש דרך אחרת לשלום ולחיים משותפים", אמר הנשיא. יורש העצר הודה לנשיא והוסיף: "באמצעות השלום, אנחנו יכולים להפנות משאבים ויכולות למען שירות האומות שלנו וסלילת הדרך לעתיד טוב יותר".

הנשיא ורעייתו מיכל התקבלו בקבלת פנים מלכותית ומפוארת. במהלך הטקס הושמעו המנוני המדינות, המשלחות הוצגו ומשמר הכבוד המלכותי ירה 21 יריות לכבוד הגעת הנשיא. הרצוג הודה בפתח הפגישה לבן זאיד ואמר: "אזרחי מדינת ישראל נרגשים ונלהבים להמשיך ולפתח את דו הקיום ואת הסכם השלום בין שתי המדינות שלנו".

"ביקור זה הינו ביטוי לחזון ולחלום על שלום, ולרוחות שלום שאנו מביאים לאזור כולו. אנו שתי אומות מתקדמות שהתחילו עם מעט מאוד בידיהן, והפכו את האדמות שלהן לגן עדן פורה. אנו בדרכים רבות מהווים דוגמא עבור העולם כיצד להנהיג ולפתח אומה במבט לעתיד".