"נתמקד במשבר האקלים": השלטון באוסטרליה עובר למפלגת הלייבור

לאחר פרסום התוצאות הראשוניות בבחירות וההודאה של ראש הממשלה סקוט מוריסון בתבוסתו, ראש הממשלה הנבחר אנתוני אלבניז אמר כי הוא מעוניין לאחד את המדינה, ולבצע כמה שינויים במדיניות הממשלה. "אני חושב שלאנשים נמאס מהפילוג, מה שהם רוצים זה להתאחד כאומה"

אנתוני אלבניז, ראש הממשלה הנבחר של אוסטרליה

ראש הממשלה הנבחר של אוסטרליה, מנהיג מפלגת הלייבור אנתוני אלבניז, אמר הלילה (ראשון) לאחר פרסום התוצאות הראשוניות של הבחירות כי הוא מעוניין לאחד את המדינה, ולבצע כמה שינויים במדיניות הממשלה, "במיוחד בכל הנוגע לשינוי האקלים".

אלבניז אמר את הדברים לאחר שראש הממשלה היוצא סקוט מוריסון הודה בתבוסתו בבחירות, לאחר כמעט עשור של שלטון שמרני במדינה. "אני חושב שלאנשים נמאס מהפילוג, מה שהם רוצים זה להתאחד כאומה, ואני מתכוון להוביל את זה", אמר אלבניז, שהוביל את מפלגת הלייבור לשלטון לראשונה מאז שנת 2007.

אנתוני אלבניז, ראש הממשלה הנבחר של אוסטרליה
אנתוני אלבניז, ראש הממשלה הנבחר של אוסטרליה, עם בת זוגו ובנו | צילום: רויטרס

לפי התוצאות המסתמנות, מפלגת הלייבור לא תזכה לבדה ב-76 המושבים הדרושים להרכבת ממשלה באוסטרליה, ולכן ייתכן שיהיה עליה להסתמך על תמיכתן של מפלגות עצמאיות קטנות יותר, כולל מפלגת הירוקים שניהלה קמפיין שהתמקד במשבר האקלים. ייקח עוד זמן רב עד שיפורסמו התוצאות הסופיות הרשמיות, בשל מספר שיא של הצבעות דרך הדואר.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון | צילום: רויטרס

במהלך הקמפיין הבטיחה מפלגת הלייבור סיוע פיננסי לאזרחים ורשת ביטחון סוציאלית חזקה יותר, כאשר אוסטרליה נאבקת באינפלציה הגבוהה ביותר מאז שנת 2001, ובמחירי הדיור העולים. בנוגע למדיניות החוץ הציעה המפלגה להקים בית ספר צבאי באוקיינוס השקט, כדי לאמן צבאות שכנים בתגובה לנוכחות הצבאית הפוטנציאלית של סין באיי שלמה.