הסופרת הצרפתיה אנני ארנו זכתה בפרס נובל לספרות

בחשבון הטוויטר של פרס הנובל נמסר כי ארנו בת ה-82 זכתה בפרס על "האומץ והחדות הקלינית שבה היא חושפת את השורשים, הניכורים והמעצורים הקולקטיביים של הזיכרון האישי"

הסופרת הצרפתיה אנני ארנו

הסופרת הצרפתיה אנני ארנו, בת 82, זכתה היום (חמישי) בפרס נובל לספרות. בחשבון הטוויטר הרשמי של פרס נובל נמסר כי ארנו זכתה בפרס "על האומץ והחדות הקלינית שבה היא חושפת את השורשים, הניכורים והמעצורים הקולקטיביים של הזיכרון האישי". יצירותיה הספרותיות הן ברובן אוטוביוגרפיות, והן מרבות לגעת בתחומים סוציולוגיים.

ארנו נולדה בשנת 1940 בנורמדני שבצרפת וחיברה בין היתר את הספרים "האירוע", העוסק במקרה של הפלה לא חוקית בצרפת בשנות ה-60 ובשתיקה החברתית והרגשית ביחס להפלה, "לא קמתי מהלילה שלי", בה מתארת סיפור האלצהיימר של אמה, עד למותה. ספריה זכו בפרסים רבים, וגם ארנו בעצמה זכתה בשלל פרסים על כתיבתה ויצירותיה. היא כתבה למעלה מ-30 יצירות ספרותיות.

הסופרת הצרפתיה אנני ארנו
הסופרת הצרפתיה אנני ארנו | צילום: מתוך ויקיפדיה

בספריה של ארנו, היא מרבה לבחון ולחקור את החיים מזוויות שונות של האדם היחיד דרך נושאים כמו מגדר, שפה ומעמד. "עבודתה בלתי מתפשרת וכתובה בשפה פשוטה ונקייה. באומץ רב ובחדות קלינית היא חושפת את הייסורים של חווית המעמד, מתארת ​​בושה, השפלה, קנאה או חוסר יכולת להבחין מי אתה", נכתב עלייה באתר פרס נובל.