חיילים אמריקנים במזה"ת הצילו כלבה בהיריון - וסייעו לה להמליט

כמה חיילים המוצבים במזרח התיכון מצאו בבסיס בו הם משרתים כלבת רחוב בהיריון, טיפלו בה והצילו אותה ואת 8 הגורים שנולדו, מתנאי מזג אוויר קיצוני. בשיתוף עם עמותה להצלת בעלי חיים מאזורי מלחמה, הם פעלו כדי להביא את הכלבה שזכתה לשם "מיטבול" ואת גוריה למקום מבטחים בארה"ב. "זה נראה כאילו הצלנו אותם, אבל בהרבה מובנים הגורים הצילו אותנו"

החיילים עם הכלבים שניצלו
החיילים עם הכלבים שניצלו | צילום: Paws of War

קבוצה של חיילים בצבא ארצות הברית, שמשרתים במזרח התיכון, פיתחה ידידות עם כלבת רחוב בהריון, שזכתה לשם מיטבול (כדור בשר), והצילו אותה ואת שמונת גוריה ממצב מדאיג, כך לפי דיווח שפורסם היום (שני) בעיתון "ניו יורק פוסט". החיילים דאגו לה ונתנו לה אוכל ומים בעת שהיא ילדה את הגורים.

מיטבול חפרה מתחת למכולה שהייתה בבסיס הצבאי שבו משרתים החיילים בחיפוש אחר מקום ללדת את הגורים שלה. אלא שזמן קצר לאחר הלידה, החלה סופת קרח נדירה, שמילאה את מאורת הכלבים בברד ובבוץ. אז, החיילים נכנסו לפעולה, אספו את הכלבה והגורים, והעבירו אותם למרחב חם ובטוח שבו יוכלו להתאושש.

הגורים שניצלו
הגורים שניצלו | צילום: Paws of War

הטיפול במיטבול ובגורים שרק נולדו, נתן לחיילים "משהו חיובי להתמקד בו" בזמן שהם היו רחוקים מהבית, כך נמסר מהעמותה האמריקאית למען בעלי חיים "פוז אוף וור" - והם יצרו קשרים עם כל אחד מהגורים בתהליך. כעת, סמל צבא ארה"ב ריקלי וחבריו ששמרו על הכלבים כשהיו במצב מעורער מקווים להביא אותם למקום מבטחים באמריקה.

"אם תתבוננו מבחוץ, תחשבו בוודאי שאני זה שהציל את הכלבים אבל בכל כך הרבה מובנים, מיטבול והגורים הצילו גם אותי", כתב סמל בצבא ארה"ב, ריקלי, בהצהרה שסיפק לרשת "פוקס ניוז דיגיטל" באמצעות עמותת "פוז אוף וור".

"כשהמצב בבית הפך לגרוע, נעשיתי עצוב להיות כל כך רחוק והיה קשה להישאר מרוכז", המשיך ריקלי "המשימה שלי להבטיח שלכל אחד מהגורים האלה יהיה בית אוהב לנצח, והטיפול בהם, נתן לי נחמה רבה בזמנים הקשים. אני מאמין שהם נולדו תחת המשמרת שלי מסיבה כלשהי".

חיילי צבע ארצות הברית על אדמת אפגניסטן
חיילי צבא ארצות הברית (ארכיון) | צילום: רויטרס

הצוות עבד בשיתוף עם העמותה באמצעות התוכנית שלהם לחילוץ כלבים וחתולים באזורי מלחמה כדי להבטיח שמיטבול והגורים יהיו מוגנים לפני סיום הפריסה של החיילים באזור. "בלי החיילים, הגורים של מיטבול היו מתים והמציאות היא שכשהגיבורים שלהם יעזבו, הם לא יצליחו לשרוד לבד לאורך זמן", כך נמסר מ"פוז אוף וור". ריקלי הוסיף, "מיום היוולדם מטפלים בהם, והם לא יודעים איזה סבל מצפה להם אם הם יצטרכו להסתדר לבד. מדאיג אותי מאד שהם לא יצליחו להגיע למקום מבטחים".

במזרח התיכון, כלבים נתפסים כ"שרצים" ומתעללים בהם באופן שגרתי. רוברט מיסרי, מייסד שותף של העמותה, שעובדת בשיתוף עם צבא ארה"ב כדי לסייע לחיילים להציל בעלי חיים שבהם הם נתקלים בזמן השירות שלהם, אמר: "אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להבטיח שהמשימה להביא אותם לאמריקה ושלסיפור שלהם יהיה סוף טוב".