יותר מ-2,600 אמריקנים מתים מדי יום מקורונה: "ניתן היה למנוע את מרבית המקרים"

שנתיים מאז זוהה לראשונה - ארה"ב עברה את נקודות הציון שלא דמיינה שתעבור בעקבות הנגיף. עם מספר מתים גבוה יותר מכל תושבי סן פרנסיסקו, כשבמקביל חלה ירידה ניכרת במספר הנדבקים והמאושפזים, המדינה יצאה מההלם הקולקטיבי שהכה אותה. "אנחנו מייחסים מעט מאוד חשיבות לחברינו בני האדם"

מתחם בדיקות קורונה בניו יורק
מתחם בדיקות קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

יותר מ-2,600 אמריקנים מתים מדי יום כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה - נתון מחריד שזינק במהלך השבועיים האחרונים ב-30%, כך פורסם היום (שבת) ב"ניו יורק טיימס". במקביל, בכל רחבי ארצות הברית מתו עד כה כתוצאה מהמגפה כ-900 אלף בני אדם.

לצד המספרים העגומים, מספר הנדבקים היומי בקורונה בארה"ב נמצא בצניחה, וכעת מספר הנדבקים הכולל נמוך ביותר מ-50% לעומת אמצע החודש הקודם. כמו כן, גם מספר המאושפזים הכללי ירד דרמטית, נתון לו שמחים צוותי הרפואה בארה"ב שהתמודדו באופן נואש במשך שנתיים בחולי הקורונה הקשים.

מתחם בדיקות קורונה בניו יורק
מתחם בדיקות קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

פטריק טרייסי, אמריקני בן 81 שאיבד את אשתו כתוצאה מסיבוכי הקורונה, סיפר ל"ניו יורק טיימס" כי "גם אם תגיד לאנשים שטרם התחסנו ש-900 אלף אמריקנים איבדו את חייהם בגלל המגפה, הם יענו לך כי 'הם היו מתים גם ככה'. אנחנו מייחסים מעט מאוד חשיבות לחברינו בני האדם".

קצב המוות מהקורונה הואץ במהלך חודשי הסתיו והחורף בארה"ב, כאשר 100 אלף מקורבנות הנגיף עד אמצע חודש דצמבר אשתקד - מתו תוך פחות מ-11 שבועות. כמו כן, 100 אלף המתים האחרונים כתוצאה מנגיף הקורונה - מתו תוך 7 שבועות בלבד, רובם המכריע נדבקו בזן האומיקרון.

מתחם בדיקות קורונה בניו יורק
מתחם בדיקות קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

ד"ר לטישיה דזיראסה, המשמשת בתור נציבת הבריאות של העיר בולטימור, התייחסה בריאיון ל"ניו יורק טיימס" לנתונים לפיהם מרבית מקרי המוות נרשמו בקרב לא-מחוסנים ואמרה כי "בתור אשת מקצוע בתחום הבריאות, בצער רב אני חושבת כי את מרבית מקרי המוות היה ניתן למנוע". עוד אמרה כי למרות הניסיונות לארגן חיסונים עבור האוכלוסייה - "ההיענות הייתה מינימלית מאוד".

שנתיים מאז הקורונה זוהתה לראשונה בארה"ב, המדינה עברה את נקודות הציון שנחשבו אז כבלתי אפשריות: 1,000 מתים, 100,000 אלף מתים, 500,000 מתים, ואילו כיום 900,000 מקרי מוות שקושרים בקשר ישיר לקורונה - שהם יותר מתשובי סן פרנסיסקו כולה. עם זאת, ההלם הקולקטיבי מהמגפה פחת - כשבמקביל ההשפעה של משפחות הקורבנות בארה"ב גדלה.