למרות המתיחות: האסטרונאוט האמריקני יחזור לכדוה"א בחללית רוסית

מארק ונדה היי בן ה-55 שבר את השיא האמריקני לשהייה בחלל למשך הזמן הרב ביותר, אך בעקבות פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה היה חשש שהוא עלול להישאר מאחור. כעת אושר כי הוא יצטרף לשני קוסמונאוטים רוסים, וינחת בקזחסטן בסוף החודש

האסטרונאוט האמריקני מארק ונדה היי
האסטרונאוט האמריקני מארק ונדה היי | צילום: רויטרס

האסטרונאוט האמריקני מארק ונדה היי יחזור לכדור הארץ לאחר ששבר את השיא האמריקני לשהייה בחלל למשך הזמן הרב ביותר, כך הודיע אמש (שלישי) מנהל התוכנית של תחנת החלל הבינלאומית של נאס"א.

בשל המתיחות המוגברת בין ארצות הברית לרוסיה, בעקבות פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה, היה חשש שוונדה היי עלול להישאר מאחור, אך כעת אושר כי הוא ייסע על סיפון החללית הרוסית לקזחסטן, ויחזור לכדור הארץ יחד עם שני קוסמונאוטים רוסים.

האסטרונאוט האמריקני מארק ונדה היי
האסטרונאוט האמריקני מארק ונדה היי | צילום: רויטרס

"אני יכול לומר בוודאות שמארק חוזר הביתה", אמר ג'ואל מונטלבנו, מנהל התוכנית, והודה שהאסטרונאטים היו "מודעים למה שקורה בעולם" אך ציין כי הם עדיין עובדים כצוות. על פי חוק החלל הבינלאומי, אסטרונאטים מכל העמים חייבים "לספק את כל העזרה האפשרית" לאסטרונאוטים אחרים בעת הצורך.

ונדה היי בן ה-55 שבר את השיא האמריקני לשהייה בחלל, והוא נמצא שם כבר 355 ימים. ב-30 במרץ צפוייה החללית הרוסית להגיע לקזחסטן, ועד אז יציין ונדה היי יותר משנה מחוץ לכדור הארץ.