גל קיצוצים נוסף: אמזון תפטר 9,000 מעובדי החברה

מנכ"ל ענקית המסחר פרסם בהודעה לעובדים כי החברה תפטר 9,000 עובדים - חודשים בלבד לאחר גל פיטורים קודם שעשו בחברה. אמזון מצטרפת בכך לשורת חברות ביג טק נוספות כמו מיקרוסופט ומטא - שרק לפני שבוע פיטרה כ-10 אלף עובדים

אמזון הגיעה לארץ | צילום: רויטרס

מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי הודיע היום (שני) כי ענקית המסחר באינטרנט תפטר בשבועות הקרובים 9,000 עובדים. הקיצוצים מתווספים להודעות קודמות על פיטורים בחברה מנובמבר וינואר האחרונים וכן לפיטורי ענק בחברת פייסבוק, שהודיע רק לפני שבוע על פיטורי 10 אלף עובדים.

הפיטורים הנוכחיים מתווספים להודעות קודמות על פיטורים בחברת המסחר האינטרנטי ובסך הכול יפוטרו כ-18 אלף עובדים בתקופה קצרה יחסית. ככל הנראה אמזון מעוניינת לחסוך בהוצאות בעקבות המצב הכלכלי ולפי הודעת המנכ"ל בשל "חוסר הוודאות בעתיד הקרוב".

ג'ף בזוס
מיסד אמזון ג'ף בזוס | צילום: שאטרסטוק

גל הפיטורים תואם מהלכי חברות ביג טק גדולות נוספות שבחודשים האחרונים פעלו במדיניות דומה, ביניהן טוויטר שנרכשה לא מזמן על ידי אלון מאסק, שם החלו בשבועות האחרונים לפטר עוד ועוד עובדים. כמו כן, המהלך הזה מתרחש בניגוד מוחלט למדיניות החברות בשנים קודמות, במהלכם נהגו להרחיב מידי שנה את כמות עובדיהן.

פייסבוק
מנכ''ל ''מטא'' מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

כאמור, לפני כשבוע מנכ"ל חברת האם של פייסבוק, "מטא", מארק צוקרברג, אמר כי החברה תפטר עוד 10 אלף עובדים ותבטל כ-5 אלף תקנים שטרם אוישו. הפיטורים הם חלק מתהליך של "ארגון מחדש" רחב שיאפשר לבטל פרויקטים בעדיפות נמוכה ולהפחית את שיעורי הגיוס שלה.

צוקרברג רוצה להפוך את שנת 2023 "לשנת היעילות" ולקצץ 5 מיליארד דולר בהוצאות לטווח בין 89 ל-95 מיליארד דולר. בעקבות הדברים, נרשמה עלייה בשיעור של 2% במניות "מטא". המהלך הנוכחי מגיע ארבעה חודשים בלבד לאחר ש"מטא" פיטרה כ-11,000 עובדים - והיא הראשונה שהכריזה על סבב שני של קיצוצים.