גרמניה מאשרת: מצאנו בדמו של נבלני שאריות של גז עצבים כימי

המדינה גינתה את הרעלתו של מנהיג האופוזיציה שאירעה בחודש שעבר, והפצירה בפוטין להסביר את העניין. משרד החוץ הרוסי: הצהרת גרמניה בנוגע לנבאלני לא מבוססת על הוכחות

זמן צפייה: 01:13

גרמניה אישרה הערב (רביעי) כי יו"ר האופוזיציה אלכסיי נבלני הורעל בחודש שעבר, וגילתה כי בדמו נמצאו שאריות של גז עצבים כימי מסוג "נוביצ'וק". בגרמניה גינו את ההרעלה ואף הפצירו בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להסביר את הפרשה. בקרוב תחליט גרמניה, יחד עם שגריר רוסיה בברלין, האיחוד האירופי ונאט"ו על תגובה משותפת.

בקרמלין התייחסו להודעה של גרמניה, וטענו כי הם לא עודכנו על כך שנבלני אכן הורעל בנוביצ'וק. בסוכנות הידיעות הרשמית של רוסיה צוטט דובר הקרמלין, כשאמר: "איננו מודעים לממצאים". בתוך כך, משרד החוץ הרוסי פרסם הודעה לפיה "הצהרת גרמניה בנוגע לנבלני לא מבוססת על הוכחות".

לכתבות נוספות בנושא >>

מנהיג האופוזיציה ברוסיה פונה לבית חולים: "ייתכן שהורעל"

הקרמלין מכחיש קשר להרעלת נבלני: "נחקור אם יתגלה שזה אכן רעל"

הבלוגר הרוסי נבלני שוחרר ממעצר: "לא אתן שישחקו איתי כמו כלבלב"

מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני מגיע למתחם בית בחולים ברלין
מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני מגיע למתחם בית בחולים ברלין | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כמה שבועות הובהל נבלני במצב קשה לבית חולים בעיר אומסק שברוסיה, לאחר שהמטוס שבו שהה נאלץ לבצע נחיתת אונס בשל מצבו. עם פינויו לבית החולים, הדוברת שלו מסרה כי הוא הורעל. לדבריה, "ככל הנראה ערבבו לו משהו בתה - זה הדבר היחיד שהוא שתה בבוקר. הרופא אמר שהמשקה החם עזר לרעל להיספג". בהמשך, הוא הועבר לבית חולים בגרמניה.

מייד לאחר שקרס, נמסר מטעם הקרמלין בתגובה כי "הרופאים עושים כל מה שיש ביכולתם כדי לסייע לנבלני להחלים. הקרמלין מאחל החלמה מהירה כמו לכל אזרח שמוצא את עצמו במצב שכזה". כמה ימים לאחר מכן, הקרמלין דחה את הטענה לפיה פוטין מעורב או אחראי למצבו הרפואי של נבלני, והודיע כי אין בכוונת מוסקבה לפתוח בחקירת הפרשה לעת עתה.

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה | צילום: רויטרס

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב טען כי לעת עתה, אינו רואה סיבה לחקור את נסיבות קריסתו של נבלני: "הרופאים הגרמנים לא זיהו באופן חד משמעי את החומר". עוד הוסיף כי אינו מבין מדוע הרופאים הגרמנים מיהרו להשתמש במילה "הרעלה". לטענתו, אם גרמניה תמצא חומר כימי רעיל בגופו של נבלני שגרם למצבו - רק אז רוסיה תפתח בחקירת המקרה.