אלק בולדווין והירי: עוזר הבמאי צעק "אקדח קר" לפני התקרית

מחקירת המשטרה של הטרגדיה, בה נהרגה הצלמת הלנה האצ'ינס, עלה כי לשחקן נמסר אקדח "בטוח לשימוש" על ידי עוזר הבמאי. עבודי סט הצילומים העידו - "הייתה בטיחות לקויה בכל הנוגע לאקדחים"

זמן צפייה: 02:36

עוזרו של הבמאי ג'ואל סוזה בתקרית הירי על סט צילומי הסרט החדש "Rust" בניו מקסיקו, צעק דקות לפני הירי הקטלני בצלמת הלינה האצ'ינס כי "האקדח קר" - משמע הוא לא מכיל כדורים החיים וכי הוא "בטוח לשימוש", כפי שעולה מחקירת המשטרה וממסמכים שהוגשו היום (שבת) לבית המשפט. כמו כן, עוזרו של הבמאי לא ידע כי האקדח היה טעון בכדורים חיים. כזכור, לאחר הירי בולדווין נראה נסער ודומע ליד משרד השריף בעיר אלברקרקי הסמוכה לסט הצילומים.

במקביל לכך, המשטרה השיגה צו חיפוש שיאפשר לה לבצע סריקות בסט בו צולם עד כה הסרט והיכן שקרתה התקרית הטרגית, וכן לקחה בתור ראיה את האקדח ממנו בוצע הירי וכם את הבגדים עם כבתמי הדם של בהם עשה בולדווין שימוש לצורך צילום הסרט. בנוסף, נלקחו שני אקדחים נוספים שהיו על הסט ותחמושת שנעשה בה שימוש בסט.

הצלמת הלינה האצ'ינס שנורתה למוות על ידי אלק בולדווין
הצלמת הלינה האצ'ינס שנורתה למוות על ידי אלק בולדווין | צילום: אינסטגרם

בתוך כך, חלקי מאנשי הצוות שהשתתפו בצילומים סיפרו כי שישה או שבעה מפעילי ציוד צילום עזבו את הסט שעות לפני הטרגידה, וכי במהלך הצילומים היה לפחות ירי אחד בשוגג שבוצע מאקדח ששימש באביזר בסט של הסרט.

זאת ועוד, העידו חלק מאנשי הצוות כי הם לא קיבלו שכר עבור שלושה שבועות של עבודה על הסרט, והעידו בפני העיתון לוס אנג'לס טיימס כי באתר הצילומים הייתה בטיחות לקויה בכל הקשור לאקחדים וכי הנחיות הקורונה לא נשמרו.

אלק בולדווין
אלק בולדווין | צילום: רויטרס

האצ'ינס, שנהרגה בתקרית, נולדה באוקראינה וגדלה בבסיס צבאי סובייטי. היא למדה עיתונאות בקייב והמשיכה ללימודי קולנוע בלוס אנג'לס. בשנת 2019 היא הוגדרה על ידי המגזין האמריקני לצילום קולנוע כ"כוכבת עולה" בתחום.

לבולדווין בן ה-63 קריירה ארוכת שנים בהוליווד, והוא זכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב, שני פרסי אמי ומועמדות לאוסקר. בין סרטיו הגדולים נמנים "ביטלג'וס" (1988), "נערה עובדת" (1988) ו"השתולים" (2006), וכן סדרת הקומדיה המצליחה "רוק 30".