פרשת הירי על סט הצילומים: בוטלו האישומים נגד אלק בולדווין

השחקן ההוליוודי הואשם בהריגה לאחר שירה בשוגג למוות בצלמת הלינה האצ'ינס במהלך צילומי סרט בניו מקסיקו באוקטובר 2021, אך כעת האישומים הפליליים נגדו בוטלו לאחר שהתובעים הודיעו כי נחשפו עובדות חדשות הדורשות את המשך החקירה. "החלטה זו אינה פוטרת אותו מאשמה פלילית - וייתכן שהאישומים יוגשו מחדש"

אלק בולדווין
אלק בולדווין | צילום: רויטרס

דרמה בהוליווד: האישומים כנגד השחקן ההוליוודי אלק בולדווין, שירה למוות בצלמת הקולנוע הלינה האצ'ינס על סט הסרט Rust, בוטלו - כך פורסם היום (שישי) ב-BBC. יחד עם זאת, חקירת המקרה עדיין נמשכת וייתכן כי האישומים כנגד בולדווין יוגשו מחדש.

המקרה הטראגי התרחש באוקטובר דאשתקד, במהלך צילום סצנת יריות לילית. בולדווין ירה באקדח שהסתבר כטעון והרג בשוגג את הצלמת הראשית של הסרט, הלינה האצ'ינס בת ה-42. בנוסף לכך, נפצע גם הבמאי הראשי, ג'ואל סוזה בן ה-48, בתקרית הירי.

השחקן הכחיש שלחץ על ההדק, אם כי דיווח של ה-FBI הגיע מאוחר יותר למסקנה שלא ניתן היה לירות באקדח מבלי ללחוץ על ההדק.

עמדת זיכרון שהוקמה לכבוד הצלמת על סט הסרט Rust
צילום: רויטרס

בהצהרה שפורסמה על ידי התובעים המיוחדים קארי מוריסי וג'ייסון לואיס מניו מקסיקו - המדינה בה סט הצילומים היה ממוקם בעת הירי -  נאמר כי "במהלך הימים האחרונים נחשפו עובדות חדשות על המקרה - הדורשות חקירה נוספת מצידנו. החלטה זו אינה פוטרת את מר בולדווין מאשמה פלילית וייתכן שהאישומים יוגשו מחדש". עוד הם הוסיפו כי "חקירת ההמשך שלנו תישאר פעילה ומתמשכת".

צילומי הסרט Rust ממשיכים עדיין, אך מיקום הסט הועבר למדינת מונטנה, תחת כללים חדשים האוסרים כל שימוש בנשק חי או בתחמושת מסוג כלשהי. אלמנה של האצ'ינס, מתיו, הינו המפיק בפועל של הסרט, וסצנת היריות המקורית בה נהרגה האצ'ינס שוכתבה.

השחקן הודה לאשתו הילאריה ולעורך הדין שלו בפוסט אינסטגרם שפירסם השחקן לאחר ביטול האישומים.

פוסט האינסטגרם בו מודה אלק בולדווין לאשתו ולעורך הדין שלו
פוסט האינסטגרם בו מודה אלק בולדווין לאשתו ולעורך הדין שלו | צילום: אינסטגרם