עו"ד דרשוביץ שייצג את טראמפ: "הבחירות יסתיימו בבית המשפט"

פרקליט הצמרת אמר בריאיון לחדשות 13 כי אם ביידן ינצח בפנסילבניה וטראמפ יערער על התוצאה - יש לו סיכוי להצליח בבית המשפט של מדינה זו. "מספר שופטים הזדהו עם הטענה שלו על לספירת הקולות"

זמן צפייה: 03:42

פרקליט הצמרת האמריקני, הפרופסור אלן דרשוביץ, התייחס הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 לרצון נשיא ארצות הברית לערער בבית המשפט על תוצאות הבחירות. לדבריו, "הבחירות האלה בהחלט יסתײמו בבית המשפט - השאלה היא אם יסתיימו בהצלחה בעבור הנשיא טראמפ".

דרשוביץ, שייצג את טראמפ, הסביר כי "זה תלוי לחלוטין באופן שבו ג'ו ביידן יזכה ב-270 האלקטורים - אם הוא יזכה באמצעות ניצחון בפנסילבניה שיהיה בהפרש דחוק של קולות, יש לטראמפ סיכוי טוב לנצח בבית המשפט, מפני שפנסילבניה היא המדינה הפגיעה ביותר לאתגור משפטי. אבל אם הנשיא יפסיד עקב הפסד באריזונה ובנבאדה, אין לו בסיס מוצק במיוחד. שלושה או ארבעה שופטים כבר הביעו הזדהות עם הטיעון שהוא משמיע באשר לספירה הלא ראויה של הקולות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ טוען לזיופים במתקפת ציוצים; קמפיין ביידן: "הוא נואש"

זוהר: לא היה שום איום על היועמ"ש – אמרתי מה אני מקווה שיקרה

בצל פרשת כלי השיט: צה"ל חושף את ספינת הטילים החדשה • תיעוד

אלן דרשוביץ
אלן דרשוביץ | צילום: חדשות 13

עורך הדין התייחס גם לספר שבו כתב על המחטף בבחירות בשנת 2000: "בספר האשמתי את חמשת השופטים בבית המשפט העליון דאז בהצבעה מפלגתית לנשיא בוש, אני חושב שאנחנו עדים לאפשרות שהדבר יחזור על עצמו. אם התביעה תגיע לבית המשפט העליון ותוכרע משיקולים מפלגתיים ברוב של חמישה נגד ארבעה שופטים או ברוב של שישה נגד שלושה - הדבר יפחית מיושרתו של בית המשפט העליון ומאמינותו".

מוקדם יותר המשיך לטעון טראמפ כי תוצאות הבחירות אינן נכונות. בכמה ציוצים רצופים שפרסם בטוויטר, קרא שוב להפסיק את ספירת הקולות, הכריז על ניצחונו במדינת פנסילבניה למרות שעדיין אין בה תוצאות והודיע כי יערער משפטית על כל מדינה שבה ניצח יריבו ג'ו ביידן. על חלק מציוציו חברת טוויטר שוב כתבה כי התוכן עלול להכיל מידע מוטעה.

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

מנהלת הקמפיין של ביידן, ג'ן אומאלי, השיבה לטראמפ וטענה כי הוא "נואש". לדבריה, המועמד הדמוקרטי צפוי לנצח במדינת נבאדה, ובכך "ניצחונם מובטח". עם זאת, אומאלי הסבירה כי הניצחון במדינת אריזונה אינו מובטח עד לסיום ספירת הקולות, שעשויה להיערך עד יום שישי.

בינתיים, ביידן מתקרב ל-270 האלקטורים הדרושים לו כדי לנצח בבחירות. על פי חלק מגופי התקשורת בארצות הברית, ביידן צריך לנצח במדינה אחת בלבד מבין אלו שנותרו. מנגד, סיכוייו של טראמפ הולכים ופוחתים. מפת האלקטורים משתנה בין רשתות הטלוויזיה ארצות הברית, אך בכולן ביידן מוביל ונראה בדרך הבטוחה לבית הלבן. לביידן 253 אלקטורים, ללא אריזונה, אך אם הוא אכן ינצח במדינה, הוא יחזיק ב-264 אלקטורים, לעומת 213 של טראמפ.