עימות צבאי בסודן: ירי כבד וטנקים ברחובות

חילופי אש כבדים בעיר הבירה חרטום, בין הצבא הסודני לבין מילציית התמיכה המהירה (RSF) בפיקודו של מוחמד חמדן דגאלו, בעקבות סכסוך מתמשך בין שני הגופים החזקים. בלינקן: "המצב שביר, צריך לעבור לממשלה שמונהגת על-ידי אזרחים"

זמן צפייה: 02:07

חילופי אש כבדים מתנהלים היום (שבת) בסודן, כחלק ממאבק בין הצבא הסודני לבין מילציית התמיכה המהירה (RSF) בפיקודו של מוחמד חמדן דגאלו. בשעה האחרונה מטוסים עולים באש בנמל התעופה בעיר הבירה חרטום. בנוסף, חדר השליטה של הטלוויזיה בסודן הופצץ והעובדים מחפשים מחסה בחדרי החדשות השונים.

מקורות צבאיים אמרו לרשת "אל-ערביה" כ "הצבא הסודני הצליח לפגוע ברוב מרכזי הקשר של התמיכה המהירה והשתלט על רוב האתרים בשדה התעופה במרוי. צבא סודן ממשיך להתקדם לעבר מרכזי התמיכה המהירה בחרטום ושולט לחלוטין על המרחב האווירי במדינה".

דיווחים מהשטח מתארים טנקים משוריינים נוסעים ברחובות המדינה, כששני הצדדים משתמשים בנשק קל וכבד, וטוענים כי השתלטו על שדה התעופה ועל ארמון הנשיאות. הסכסוך מתרחש בעקבות ימים של מתיחות בין שני הגופים החזקים, מה שכבר העלה חשש לעימות - שאכן מתרחש כעת. הצבא הסודני מסר לרשת "אלערביה" כי "אין כל אמת בטענות על השתלטות של כוחות התמיכה מהירה על שדה התעופה, ארמון הנשיאות והאתרים החיוניים".

עימות צבאי בסודן
עימות צבאי בסודן | צילום: רויטרס

מזכיר המדינה של ארה"ב אנטוני בלינקן תיאר היום את המצב במדינה כ"שביר", אך טען שעדיין ישנה אפשרות להגיע לפתרון, ולהשלים את המעבר לממשלה שמונהגת על-ידי אזרחים. הצהרה של מיליציית התמיכה המהירה תיארה את תקיפת הצבא כ"אכזרית", והיא נמצאת בקשר עם גורמי תיווך בינלאומיים. הסלמה של המצב עלולה להביא לעימותים ממושכים במדינה, שכבר כעת מתמודדת עם התרסקות כלכלית ומקרי אלימות רבים.

משרד החוץ במצרים התייחס ומסר כי המדינה עוקבת בדאגה אחרי ההתפתחויות בסודן, וקוראת לכל הצדדים להפעיל איפוק ושיקול דעת מרבי במטרה להגן על חיי אדם ועל המשאבים של העם הסודני.