בכיר חמאס: "ישראל במצב חסר תקדים, המשבר הפנימי ימוטט אותה"

בכנס בביירות אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, כי "מעולם לא היה מצב כזה של פילוג ביישות הציונית". על נאום נתניהו: "אמר שידבר על ביטחון ודיבר על ענייני פנים". הוא הוסיף כי ישראל "ויתרה על העלייה להר הבית בחג הכי חשוב שלה - בגלל ההתנגדות"

מתפללים בהר הבית עם דגלי חמאס ופלסטין
מתפללים בהר הבית עם דגלי חמאס ופלסטין | צילום: רויטרס

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, אמר היום (רביעי) בכנס בביירות כי "ירושלים תשוחרר בקרוב, אינשאללה. המדינה היחידה שמצהירה כי יש לעקור משורש את היישות הציונית היא איראן. מעולם לא היה מצב כזה של פילוג ביישות הציונית".

אל-עארורי התייחס גם לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים שכינס לפני כמה ימים, ואמר: "הוא אמר שידבר על ענייני ביטחון ודיבר על ענייני פנים. הישות הציונית חלוקה והיא תתמוטט בשל מאבקי הפנים. זהו מצב חסר תקדים".

הוא הוסיף: "המשבר הפנימי מאיים עליה, והיסטורית - זה הדבר שהורס מדינות. ישראל לא מצליחה להתגבר על הסכסוכים שלה, חרף הנשק שלה. בחג הפסח - החג הכי חשוב להם - הם החליטו לוותר על העלייה להר הבית, והכול בזכות ההתנגדות".

סאלח אל-ערורי
סאלח אל-ערורי | צילום: Tasnim

ביום ראשון דיווחה רשת "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, כי מזכ"ל הארגון חסן נסראללה נפגש עם יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה וסגנו סאלח אל-עארורי בלבנון. עוד דווח כי "הם דנו בהתפתחויות בשטחים הפלסטיניים ובמסגד אל-אקצא". כמו כן, השניים דנו "בהתנגדות המתגברת בגדה וברצועת עזה ובמוכנות של ציר ההתנגדות להתמודד עם כל ההתפתחויות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0904232031' autoplay='0' credit='' desc='נסראללה והנייה נועדו בלבנון' poster='' kid='1_sk48kmkz' duration='']

הנייה נמצא בלבנון כבר כמה ימים ונכח שם גם בעת ההסלמה האחרונה, כש-34 רקטות נורו מכיוון כפר בדרום המדינה אל יישובי הגליל המערבי. ישראל הטילה את האחריות על השיגורים על חמאס וניסתה להשאיר את חיזבאללה מחוץ למשוואה.