"בן לאדן מעזה": כך סיקרו בעולם את חיסול סינוואר

יום לאחר ההודעה על חיסול מנהיג חמאס, מסביב לעולם ממשיכים לסקר במרץ את האירוע ההיסטורי. ב"ניו יורק פוסט" האמריקני נכתב כי סינוואר חוסל "כמו עכבר במחילה", וב"טיים" הבריטי הוסיפו: "המורשת של סינוואר? השנה הקטסטרופלית ביותר של עזה"

כותרת ה"בילד" הגרמני על חיסול סינוואר

ביום שלאחר חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר על-ידי כוחות צה"ל ברצועת עזה, אמצעי התקשורת מסביב לעולם ממשיכים לסקר גם היום (שישי) את חיסולו של מי שתכנן והוציא לפועל את מתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר. כך, בעיתון האמריקני "ניו יורק פוסט" נכתב כי סינוואר מת "כמו עכבר במחילה", בעוד שב"בילד" הגרמני כתבו: "כך התנהל המצוד אחר בן לאדן מעזה".

בכלי תקשורת רבים עסקו בשאלה לאן מועדות פני המלחמה כעת. ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני נכתב כי כעת, לאחר חיסול סינוואר, לישראל יש הזדמנות להחליט "האם להכריז על ניצחון או להמשיך להילחם". גם ב-"BBC" הבריטי התייחסו וכתבו: "חיסול סינוואר זו מכה רצינית לחמאס - אך לא סיום המלחמה".

מהכלא הישראלי לטבח 7.10: סופו של "הקצב מח'אן יונס"

עוד נכתב ב-BBC כי "ישראלים רבים מאמינים שנתניהו רוצה להאריך את המלחמה ברצועת עזה כדי לדחות את היום בו ייצטרך לספק דין וחשבון על חלקו בכשלים הביטחוניים שאיפשרו לסינוואר ולאנשיו לפלוש לישראל. בנוסף, כדי לדחות את רגע חידוש המשפט נגדו".

"עכבר במחילה". כותרת ה"ניו יורק פוסט
"עכבר במחילה". כותרת ה"ניו יורק פוסט

ב"גרדיאן" הבריטי כתבו כי "ישראל חיסלה את המטרה הגדולה ביותר שלה - במקרה", כשב"לה-רפובליק" האיטלקי נכתב: "סינוואר סוף סוף נפל בפח, לא במבצע ממוקד ולא בסיומו של מצוד, אלא בהתקפה שיטתית על כל מקלט חמאס אפשרי ברצועת עזה".

סיקור חיסול סינוואר ב"וול סטריט ג'ורנל"
סיקור חיסול סינוואר ב"וול סטריט ג'ורנל"
סיקור חיסול סינוואר ב-BBC
סיקור חיסול סינוואר ב-BBC

ב"טיים" הבריטי כתבו: "סינוואר מת בבניין שקרס חלקית, גופתו מכוסה בהריסות, לצד עמוד שבור וזוג בקבוקי מים ריקים. מעגל של חיילים ישראלים השפיל מבטו אל פניו בזמן שהגולגולת שלו שבורה". בעיתון טענו כי המורשת שהשאיר מנהיג חמאס היא השנה הגרועה ביותר בהסיטוריה של עזה: "חלפה קצת יותר משנה מהיום בו סינוואר הורה על מתקפת 7 באוקטובר. אותו טבח, שבו נרצחו יותר מ-1,100 ישראלים, הוביל למלחמה ולהרס של עזה. עשרות אלפי פלסטינים מתו במלחמה, כולם לפני האיש שגרם למתקפה הקטלנית ביותר ליהודים מאז השואה ולשנה הקטסטרופלית בתולדות הפלסטינים".

בעיתונים רבים נכתבו גם כתבות המסקרות את דמותו של סינוואר, המכונה בכמה מהן "הקצב מח'אן יונס". ב"סקיי" סיקרו גם כן את דמותו של מנהיג חמאס, וכתבו: "הוא קרא עיתונים ישראליים על בסיס יומי, והבין את ישראל יותר טוב ממה שהיא הבינה אותו".