ברזיל נפרדת: חולקים כבוד אחרון לאגדת הכדורגל פלה

לאחר שהלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 82, ארונו של שחקן העבר הגיע לעיר סנטוס, ויוצב במרכז האצטדיון של הקבוצה המקומית, שבמדיה זכה בתהילת עולם. לאחר פרידה בת 24 שעות, ימשיך הארון לבית העלמין המקומי - שם ייטמן בטקס פרטי ומצומצם בנוכחות המשפחה

ארונו של פלה נכנס אל האצטדיון בסנטוס
ארונו של פלה נכנס אל האצטדיון בסנטוס | צילום: רויטרס

ברזיל נפרדת מאגדת הכדורגל פלה: לאחר שהלך לעולמו ביום חמישי כשהוא בן 82, בעיר הברזילאית סנטוס, שבמדי קבוצת הכדורגל שלה שיחק במרבית שלבי הקריירה שלו, החלה היום (שני) פרידה בת 24 שעות במהלכן יוצב ארון קבורתו במרכז אצטדיון הקבוצה, וילה בלרימו, שמה כבר הוצבה כרזת ענק עליה כתוב "יחי המלך".

"הציפייה עצומה, כל העולם יהיה כאן", אמר אוהד ברזילאי מקומי, והמשיך: "פלה לא צריך תצוגה, בשבילנו פלה זה הכל". אוהד אחר הוסיף: "פלה משאיר מיליוני אוהדי סנטוס במדינה שלנו. הוא היה היוצר של הכדורגל הברזילאי".

אוהדים חולפים על פני ארונו של פלה
אוהדים חולפים על פני ארונו של פלה | צילום: רויטרס

אוהדי סנטוס נפרדים מפלה
אוהדי סנטוס נפרדים מפלה | צילום: רויטרס

ארון קבורתו של פלה יצא מבית החולים אלברט אינשטיין שבסאו פאולו, והגיע לעיר החוף הברזילאית, המונה כ-430 אלף תושבים, תחת מופע זיקוקים מרהיב. מחר צפוי הארון לעבור בתהלוכה דרך מספר רחובות בעיר, ובסיומה יגיע לבית העלמין האקומני נקרופוליס שבעיר, בו ייקבר בטקס פרטי.

מלשכת העיתונות של העיר סנטוס נמסר כי כ-5,000 עיתונאים מכל רחבי הגלובוס הגיעו לברזיל על מנת לסקר את דרכו האחרונה של האדם היחיד שזכה שלוש פעמים בגביע העולם כשחקן, ושכבש יותר מאלף שערים עבור המועדון המקומי.

אוהדים מגיעים לאצטדיון בסנטוס כדי לחלוק כבוד אחרון לפלה
אוהדים מגיעים לאצטדיון בסנטוס כדי לחלוק כבוד אחרון לפלה | צילום: רויטרס

אוהד סנטוס צעיר לובש את חולצתו של פלה
אוהד סנטוס צעיר לובש את חולצתו של פלה | צילום: רויטרס

אוהדים ברחובות סנטוס נפרדים מפלה
אוהדים ברחובות סנטוס נפרדים מפלה | צילום: רויטרס

נשיא פיפ''א ג'אני אינפנטינו הגיע לפרידה מפלה
נשיא פיפ''א ג'אני אינפנטינו הגיע לפרידה מפלה | צילום: רויטרס

אוהדים ואנשים נוספים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון החלו להתאסף כבר אמש בתחומי האצטדיון, כשהם מצלמים תמונות ומצטלמים לצד פסלו של הפנומן. רוכלים ובעלי דוכנים ברחבי סנטוס החלו למכור מרצ'נדייז של השחקן. נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, הגיע גם הוא לברזיל על מנת להשתתף בפרידה ההמונית מכוכב העבר.