אפגניסטן: לפחות 5 הרוגים מירי בשדה התעופה בקאבול

כלי תקשורת דיווחו על אירוע ירי בשדה התעופה בבירה האפגנית, לפיהם מספר בני אדם נהרגו בזמן שניסו לעלות על מטוסים, כדי להימלט מהמדינה. טרם ידוע אם הירי בוצע ע"י אמריקנים או הטליבאן

תושבי אפגניסטן מנסים להימלט מהמדינה
תושבי אפגניסטן מנסים להימלט מהמדינה | צילום: רויטרס

אפגניסטן בידי הטליבאן: לפחות חמישה בני אדם נהרגו היום (שני) באירוע ירי בשדה התעופה בבירה האפגנית, קאבול. טרם ידוע אם הירי בוצע על ידי צבא ארצות הברית או על ידי כוחות של הטליבאן. האירוע התרחש בזמן שתושבי הבירה ניסו לעלות על מטוסים ולהימלט מהמדינה, בעקבות חזרת הארגון האסלאמיסטי הקיצוני לשלטון.

יש לציין כי חזרתו של הטליבאן לשלטון באפגניסטן מטריד בכירים בישראל ובארצות הברית. החשש הוא כי גם עיראק תיפול כאשר הכוחות האמריקניים יעזבו. דובר הטאליבן ניסה להעביר לעולם מסר "מפייס": "המלחמה נגמרה, אנחנו מעוניינים להיות חלק מהקהילה הבינלאומית ולקיים קשרים עם המדינות השכנות - אלו שבאזור ואלה שבעולם".

כתבת סי אן אן
כתבת CNN קלריסה וורד בקאבול, לפני עליית הטליבאן לשלטון - ואחריו | צילום: צילום מסך CNN

במקביל, רוב הדיפלומטיים המערביים עזבו את עיר הבירה קאבול, בחזרה למדינות מוצאם. בנוסף, משרד החוץ האמריקני נמסר כי כל אנשי השגרירות פונו בבטחה מעיר הבירה, והם ממקומים כעת בשדה התעופה הבינלאומי, המאובטח על ידי כוחות הצבא. בינתיים, חברת התעופה "יונייטד אירליינס" הודיעה כי היא תנתב מחדש את טיסותיה כדי להימנע מלשהות באוויר מעל שטח אפגניסטן.

אנשי טליבאן באזור ההררי אפגניסטן ב-2009
אנשי טליבאן באזור ההררי באפגניסטן ב-2009 | צילום: צילום: רויטרס

אמש שוחח עם חדשות 13 תושב הבירה קאבול וסיפר: "אני חרד ומפחד וכמוני גם המשפחה שלי מפחדת על העתיד שלנו ושל הילדים שלנו. התנאים שלנו קשים מאוד ואנחנו לא יודעים איך התנהלו החיים שלנו מעכשיו. אנחנו נמצאים במצב של אימה. אנשים חפים מפשע נהרגים".

האיש סיפר על התוכניות לברוח מהמדינה: "טליבאן רוצה שכל משפחה תשלח את ילדיה להילחם בשורות הארגון ועדיף לברוח מאשר להיות בשורות של ארגון מדכא. לא חשבתי שהנשיא שלנו ימכור אותנו לארגון טרור. אנחנו מבקשים להעביר דרככם את הקול של אפגניסטן לעולם".

לוחמי לוחמים טליבאן אפגניסטן קאבול
לוחמי טליבאן מחוץ למשרד הפנים בקאבול | צילום: צילום: רויטרס