קאבול: דיווחים על מעל 40 הרוגים בשני פיצוצים בעיר

לאחר חשש בעולם מפיגוע של דאעש במקום, מחבל מתאבד פוצץ עצמו בנמל התעופה של אפגניסטן - טליבאן הוציא גינוי. פיצוץ נוסף אירע בבית מלון סמוך לשדה. בין ההרוגים גם 4 חיילי מארינס אמריקנים

קאבול, אפגניסטן, פיצוץ
פצועים מגיעים לשדה התעופה בקאבול | צילום: ASVAKA NEWS, דרך רויטרס

פיצוץ גדול נשמע הערב (חמישי) בשער שדה התעופה בקאבול, אפגניסטן. לפי דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, מדובר בשני פיצוצים שונים, האחד בשער שדה התעופה והשני בבית מלון סמוך לשדה. ככל הנראה, הפיצוץ בשדה נגרם על ידי מחבל מתאבד שפוצץ עצמו. עד כה, נספרו לפחות 35 מתים ו-120 פצועים. טליבאן הוציא גינוי לפיגוע, שלפיו התרחש בשטח שבשליטת ארה"ב.

גורם אמריקני רשמי מסר לרשת החדשות "פוקס" כי לפחות ארבעה חיילים אמריקנים נפצע בפיצוץ, אחד מהם באורח קשה. דובר הפנטגון מסר כי מספר הנפגעים צפוי לעלות. בריטניה הוציאה אזהרת טיסה למרחב האווירי של אפגניסטן והודיעה כי לא היו נפגעים בריטיים בפיגוע.

קאבול, אפגניסטן, פיצוץ
פצועים מגיעים לשדה התעופה בקאבול | צילום: ASVAKA NEWS, דרך רויטרס

קיים חשש כי מדובר בפיגוע של דאעש, לאחר שהבוקר אמר סגן שר ההגנה הבריטי, ג'יימס האפי, כי התקבל מידע מודיעיני אמין על כוונת ארגון הטרור לבצע פיגוע בשדה התעופה בבירת אפגניסטן. לדברי האפי, "האיום לתקיפת אלפי השוהים בשדה הוא חמור ומיידי". אמש המליץ משרד החוץ הבריטי לצאת מהמדינה עד לסוף החודש, מועד עזיבת כוחות החילוץ את המדינה. חלק ממדינות אירופה וביניהן הולנד וגרמניה הודיעו כי בכוונתן לסיים היום את טיסות המילוט מקאבול וצרפת צפויה לקיים מחר את טיסת החילוץ האחרונה שלה מנמל התעופה. בלגיה ודנמרק הודיעו כבר כי סיימו את כל טיסותיהן מאפגניסטן.

אפגניסטן פיגוע פיצוץ טליבאן
מיקום הפיצוץ בנמל התעופה

כזכור, בשבוע שעבר קראה ארצות הברית לאזרחיה להימנע משהייה בסמוך לשדה התעופה מחשש לתקיפה של כוחות דאעש באזור. גורמי ביטחון אמריקנים אמרו כי הם עוקבים אחרי ההתפתחויות במדינה וכי הם בוחנים נתיבי יציאה חלופיים מהמדינה.