העדויות מ"הרמון הזוועות" הטורקי נחשפות: "החיים שם היו כמו בכלא"

ניצולי הכת שהנהיג מטיף הדת עדנאן אוקטאר, שהורשע בין היתר באונס והתעללות בילדים ונשלח ליותר מאלף שנים בכלא, סיפרו על החיים לצידו. אחת הניצולות, שעברה התעללות מינית בגיל 16, אמרה כי היא עדיין בטראומה מאז שאולצה לעבור ניתוח אף ללא הרדמה כללית. "ספרתי כמה פעמים חבטו בי בפטיש"

מנהיג הכת הטורקי עדנאן אוקטאר
מנהיג הכת הטורקי עדנאן אוקטאר | צילום: מתוך טוויטר

עדויות שפורסמו אמש (ראשון) ב"סאנדיי טיימס" הבריטי חושפות את עדויות ניצולי הכת הטורקית שהנהיג המטיף המוסלמי עדנאן אוקטאר, שהורשע באונס, התעללות בילדים, ריגול וסחיטה, ונשלח בחודש לשעבר ל-1,045 שנים בכלא הטורקי.

אוקטאר בן ה-64, שפרץ לתודעה עוד בשנות התשעים כמנהיג הכת שנקלעה לשערוריות מין רבות, הכחיש את כל האישומים נגדו, והוא צפוי לערער על גזר הדין. בשיא פרסומו הוא שידר באופן תדיר את דרשותיו, כאשר הוא מוקף בנשים דקיקות בלבוש מינימלי אותן הוא כינה "חתלתולות".

אחת הניצולות סיפרה כי עברה התעללות מינית על ידי אוקטאר כשהייתה בת 16, ואמרה שהיא עדיין בטראומה מאז שאולצה לעבור ניתוח אף ללא הרדמה כללית כשהייתה בת 20. "אני עדיין זוכרת את הפטיש", סיפרה, "ספרתי כמה פעמים הם חבטו בפטיש ובאזמל באף שלי".

אישה נוספת סיפרה שאוקטאר אילץ אותה להתחתן עמו כשהייתה נערה, והוא היה בשנות ה-30 לחייו. לאחר שהייתה איתו שמונה שנים היא הצליחה לברוח לקנדה, שם היא מתגוררת עד היום. אישה נוספת, שהצטרפה לכת בגיל 24, תיארה את החיים בקבוצה כ"כלא".

כ-236 חשודים עמדו למשפט בפרשה, 78 מהם עדיין עצורים. על 13 ממקורביו של אוקטאר נגזרו עונשי מאסר ממושכים באישומים דומים.