דרמה בבריטניה: המלכה נישלה את הנסיך אנדרו מתאריו הצבאיים

בעקבות משפט שיחל בארה"ב בקרוב כחלק מפרשת ג'פרי אפשטיין נגד בנה של המלכה, החליטה אליזבת' השנייה להסיר את כל תאריו הצבאיים ולפטור אותו מחובותיו הציבוריות. "הדוכס מיורק ינהל את המשפט כאדם פרטי"

זמן צפייה: 00:31

ארמון בקינגהאם הודיע הערב (חמישי) כי מלכת הממלכה המאוחדת אליזבת' השניה הסירה את כל דרגות הצבא והחסויות המלכותיות של הנסיך אנדרו - בעקבות המשפט שמתנהל נגדו בארצות הברית בפרשת ג'פרי אפשטיין.

המהלך שולל מהנסיך, בנה השני של המלכה, את התואר "הוד מעלתו" ובהצהרת הארמון נכתב כי "בהסכמת המלכה, תאריו הצבאיים וחסויות המלוכה של הדוכס מיורק חזרו על המלכה. הדוכס מיורק ימשיך לא לקיים עוד אף אחת מחובותיו הציבוריות וינהל את המשפט כאדם פרטי".

Ceremonial Opening Of The Sixth Senedd
אליזבת' השניה מלכת בריטניה | צילום: רויטרס

המהלך הדרמטי מגיע על שעות לאחר פרסום מכתב שעליו חתמו יותר מ-150 אנשי צבא בריטיים ובו ביקשו מהמלכה להסיר את תפקידי הכבוד של הנסיך בצבא הבריטי. "אם היה מדובר בכל איש צבא אחר, זה לא היה מתקבל", כתבו.

כזכור, הנסיך מעורב בפרשת המין והסחר בקטינות של ג'פרי אפשטיין שנחשפה בשנת 2019. אחת המתלוננות בפרשה תובעת את הנסיך בטענה שהיא אולצה לקיים יחסי מין עם הנסיך כשהייתה בת 17. הנסיך השעה את עצמו מתפקידיו הציבוריים כבר בשנת 2019.