"עידן חדש של המין האנושי": חללית התנגשה באסטרואיד כחלק מניסוי

כלי החלל הבלתי מאויש של נאס"א הסיט סלע חלל ברוחב 160 מטרים שלא איים לפגוע בכדור הארץ - אך הניסוי עשוי לקבוע תקדים לכאלו העשויים לפגוע. יעברו עוד מספר שבועות עד שיוכלו לקבוע בסוכנות החלל האם מדובר בניסוי מוצלח, אך כבר בטוחים שדבר מדהים הושג

זמן צפייה: 01:52

החללית הבלתי מאוישת "דארט" של סוכנות החלל האמריקנית, התנגשה הלילה (שלישי) לראשונה בהיסטוריה באסטרואיד "דימורפוס" כחלק מניסוי להגנה פלנטרית של הסוכנות, והצליחה להסיט אותו ממסלולו. דימורפוס אמנם לא היה בדרכו לפגוע בכדור הארץ, אך המבחן עשוי לקבוע תקדים להסטת סלעי חלל שכן מאיימים לפגוע.

האסטרואיד שתיעדה מצלמת החלל של נאס"א היה ברוחב של 160 מטרים, ופגיעת החללית, שהושמדה גם היא לאחר ההתנגשות, הייתה במרחק של 17 מטרים בלבד ממרכז הגוף השמיימי.

האסטרואיד דימורפוס כפי שתועד במצלמת החללית
האסטרואיד דימורפוס כפי שתועד במצלמת החללית | צילום: רויטרס

יעברו עוד מספר שבועות עד אשר ידעו בנאס"א האם אכן מדובר בניסוי מוצלח, אך ד"ר לורי גלייז, מנהלת המדע הפלנטרי בסוכנות החלל, משוכנעת שמשהו מדהים הושג. "אנחנו יוצאים לעידן חדש של המין האנושי, עידן שבו יש לנו פוטנציאל יכולת להגן על עצמנו מפני משהו כמו פגיעת אסטרואיד מסוכנת. איזה דבר מדהים; מעולם לא הייתה לנו את היכולת הזו בעבר", אמרה.