"ציון דרך היסטורי": ביהמ"ש בסידני ביטל החוק האוסר על הפלות

בניו סאות' ויילס, המדינה הגדולה באוסטרליה, אושר חוק המתיר לנשים להפסיק את ההיריון עד השבוע ה-22, מבלי להוכיח שהמשך התהליך מסכן אותן. עד היום ביצוע הפלה עלול היה לגרור מאסר ממושך

הפגנה נגד חוקי ההפלות הנוקשים באירלנד
הפגנה נגד חוקי הפלות נוקשים, ארכיון | צילום: רויטרס

בית המשפט בניו סאות' ויילס, המדינה הגדולה באוסטרליה, ביטל היום (חמישי) חוק בן 119 שנים האוסר על ביצוע הפלות. הקביעה החדשה תאפשר לכל אישה לבצע את ההליך עד השבוע ה-22 להריונה. בעקבות השינוי בחוק, מדינת דרום אוסטרליה נותרה המדינה היחידה ביבשת שבה עדיין קיים איסור על ההליך.

עד לשינוי החוק היום, הפלה נחשבה עבירה שהעונש בגינה עשוי היה להגיע עד לעשר שנות מאסר. על מנת להפסיק את ההיריון, נדרש היה להוכיח באמצעות אישור רפואי כי ההיריון מסכן באופן משמעותי את בריאותה הפיזית והנפשית של האישה.

היריון, אילוסטרציה
היריון, אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

ההחלטה לוותה בדיונים סוערים בין התומכים והמתנגדים לשינוי החוק. קבוצות דתיות ומתנגדי הפלות העלו חששות, בהן דאגה לכך שאזרחים רבים ינצלו את ההליך לטובת בחירת מין הילוד. "סוף-סוף השגנו ציון דרך היסטורי במדינה", אמרה חברת מפלגת הלייבור באוסטרליה. "נשים ב בניו סאות' ויילס לא יאלצו לחשוש מהחוק בשעה שהן מקבלות החלטה הנוגעת לחייהן ולגופן".

מנגד, מתנגדי הפלות רבים באוסטרליה, בהם ראש הממשלה לשעבר, טוני אבוט, הביעו את כעסם על שינוי החוק. הארכיבישוף של סידני אמר בתגובה להחלטה: "זהו אולי החוק הגרוע ביותר שעבר בניו סאות' ויילס בתקופה האחרונה. מדובר בתבוסה לאנושות.