רבבות בהלוויית ראיסי, בהם הנייה וסגנו של נסראללה

אלפים רבים משתתפים בטקס האשכבה בטהראן לנשיא איראן שנהרג בהתרסקות מסוק. ראש הלשכה המדינית של חמאס הנייה אמר: "בפגישתנו הצהיר כי הנושא הפלסטיני ניצב בראש סדר העדיפויות האיראני. נמשיך את ההתנגדות המשותפת לישראל". גם סגנו של נסראללה, נעים קאסם, נוכח באירוע. חמינאי יישא דברי הספד

זמן צפייה: 00:27

עשרות אלפים התקבצו הבוקר (רביעי) במרכז טהראן כדי לחלוק כבוד אחרון לנשיא לשעבר איברהים ראיסי, שנהרג בהתרסקות המסוק ביום ראשון לצד שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, ובכירים נוספים. גם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, משתתף בטקס האשכבה יחד עם נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. סביב אוניברסיטת טהראן התכנסו אלפים, שם צפוי המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית עלי חמינאי להוביל תפילות בטקס ההלוויה.

הנייה נשא נאום בטקס האשכבה, בו אמר: "בפגישתנו האחרונה, שנערכה בזמן צום רמאדן האחרון, נשיא איראן טען כי הנושא הפלסטיני ניצב בליבת הסוגיות המעסיקות את הרפובליקה האיסלאמית, וכי ההתנגדות לישראל הינה בחירה אסטרטגית".

הוא טען כי "מתקפת 7 באוקטובר היוותה רעידת אדמה שהכתה בישראל", והבטיח: "נמשיך את ההתנגדות לאויב הישראלי עד שנשחרר את כל אדמותינו ובליבן ירושלים. אנו בטוחים שאיראן תמשיך במדיניותה ועקרונותיה בתמיכה בפלסטין ובהתנגדות".

הלווית הנשיא ראיסי בטהראן
הלווית הנשיא ראיסי בטהראן | צילום: רויטרס

בהלוויה משתתפים בכירים רבים בממשל האיראני, במשמרות המהפכה ובעולם המוסלמי, ביניהם מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, ראש כח קודס, אסמאעיל קאאני ושר הפנים האיראני, אחמד וחידי, שנשא הספד בשם חברי הממשלה: "היה לנו את הכבוד לשרת את הנשיא הנערץ והאהוב, מתחייבים ללכת בדרכו". מסע ההלוויה החל בתבריז שבצפון-מערב איראן, הגיע לבירה טהראן, נערך טקס האשכבה, וייטמן לבסוף בעיר הולדתו, משהד. ממשרד החוץ הסיני נמסר כי שליח מטעם נשיא המדינה, שי ג'ינפינג, יגיע לטקס האזכרה לכבוד נשיא איראן.