"מתקפה מאסיבית" על קייב, רוסיה לתושבי חרסון: "עזבו מיד"

מושל אזור קייב מסר כי רוסיה תקפה את אוקראינה עם 33 טילים: "מאז הבוקר, האויב תוקף בצורה מאסיבית את אוקראינה". נציגי רשויות הכיבוש הרוסי בחרסון: "עזבו מיד ועברו לגדה השמאלית של נהר הדנייפר בשל המצב הצבאי המתוח"

פגיעת מל"ט רוסי בבירה קייב
פגיעת מל"ט רוסי בבירה קייב | צילום: רויטרס

נציגי רשויות הכיבוש הרוסי בעיר חרסון שבאוקראינה הודיעו היום (שבת) לתושבי עיר הנמל שעליהם "לעזוב מיד" את בתיהם ואת העיר בכלל "בשל המצב המתוח". בהודעה שנמסרה באמצעות אפליקציית טלגרם נאמר: "על כל אזרחי חרסון לעזוב מיד את העיר ולעבור לגדה השמאלית של נהר הדנייפר".

כמו כן, מושל אזור קייב, אולקסי קולבה, מסר כי רוסיה תקפה את אוקראינה באמצעות 33 טילים וכי אזעקות נשמעו בקייב לפחות שלוש פעמים. "מאז הבוקר, האויב תוקף בצורה מאסיבית את אוקראינה", אמר קולבה. "כוחות ההגונה האווירית האוקראייינים הפילו כמה מהטילים, אך הסכנה לא חלפה והכוננות האווירית נמשכת". הוא קרא לאזרחים "להישאר במקלטים ולשמור על קור רוח".

פיצוצים בשמי קייב
פיצוצים בשמי קייב (ארכיון) | צילום: רויטרס

ראש העיר קייב ויטלי קליצ'קו הוסיף כי "כמה רקטות" שכוונו לבירה הופלו בשבת בבוקר וחיל האוויר אמר כי רוסיה פתחה ב"מתקפת טילים מסיבית" שמטרתה "תשתית קריטית". בנוסף, הפסקות חשמל נרחבות פקדו מאות אלפי אזרחים אוקראינים ונרשם מחסור במים.