73 שנים אחרי: נמצא האח האבוד שנעלם בגיל 6

לואיס ארמנדו נחטף בקליפורניה כשהיה בן 6, בשנת 1951, ולמרות מבצע חיפושים של המשטרה וה-FBI התיק לא נפתר. אמו נהגה להגיע באופן קבוע לתחנות משטרה בתקווה למידע חדש, אך היא הלכה לעולמה ב-2005 בגיל 92, בלי שידעה מה עלה בגורל בנה. הוא גדל במשפחה שגידלה אותו כבנה, ולא סיפרה לו דבר על עברו, עד שנמצא בזכות אחיינית נחושה שעשתה בדיקת DNA. כעת, לואיס התאחד עם אחיו רוג'ר, החולה בסרטן, והצליח להגשים לו את משאלתו לפני מותו

רוג'ר ולואיס מתאחדים אחרי 73 שנים

בארה"ב דיווחו היום (שני) כי לואיס ארמנדו שנחטף בקליפורניה כשהיה בן 6, בשנת 1951, בעת שהיה בגן עם אחיו, רוג'ר, נמצא בריא ושלם בצד השני של המדינה. כשאבדו עקבותיו, המשטרה וה-FBI החלו במבצע חיפושים, אך לואיס נעלם והתיק נשאר פתוח. אמו נהגה להגיע באופן קבוע לתחנות משטרה בתקווה למידע חדש, אך היא הלכה לעולמה ב-2005 בגיל 92, בלי שידעה מה עלה בגורל בנה. אחרי 73 שנים האחים התאחדו לראשונה מאז שהיו ילדים.

כל זאת התאפשר לאחר שאחייניתו של לואיס, אלידה אלקווין, הבחינה בילד שלא זיהתה באלבומי התמונות המשפחתיות, היא סיפרה: "לאבא שלי היו הרבה תמונות של ילד אחד, התחלנו להשוות אותם וראינו דימיון רב בין אותו ילד לשאר הדודים שלי, והייתה תמונה אחת שהוא ניראה בדיוק כמו סבתא שלי. זה עשה לי צמרמורת וחשבתי יש פה משהו חשוד".

אחייניתו לא התייאשה היא המשיכה לחפש אחריו ברשתות החברתיות ובאינטרנט. אלידה הייתה משוכנעת שיש לה קצה חוט ולקחה את מעט המידע שהיה ברשותה למשטרה המקומית, שהעבירה את המידע ל-FBI. לבסוף הם הצליחו לאתר את הגבר - לואיס, שחיי במשפחה שגידלה אותו כבנה, ולא סיפרה לו דבר על עברו. בני המשפחה האבודים ביצעו בדיקה גנטית - שיצאה חיובית.

רוג'ר ולואיס בילדותם
רוג'ר ולואיס בילדותם

הצדדים נפגשו ביוני האחרון, ואלידה תיארה את פגישתם: "נפגשנו ורק התחבקנו ובכינו, הוא חיבק אותי חזק ואמר, תודה שמצאת אותי ונתן לי נשיקה על הלחי. זה היה נחמד". ביולי, לואיס התאחד עם אחיו רוג'ר, החולה בסרטן. השניים החליפו סיפורים על שירותם הצבאי ולואיס זכה להגשים לרוג'ר את משאלתו האחרונה לפני מותו: להתאחד עם אחיו.