צעיר ישראלי נפצע קשה מנפילת סלע בצ'ילה

הישראלי בן ה-25 נפצע קשה מנפילת סלע עת שנכנס לשביל האסור למבקרים בפארק הלאומי טורס דל פיינה שבדרום המדינה. צוות החילוץ הגיע אליו כשהוא סובל משבר חשוף של עצם הירך הימנית ומאובדן דם ניכר, והוא פונה במסוק לבית החולים פוארטו נטאלס

הפארק הלאומי טורס דל פיינה שבצ'ילה
הפארק הלאומי טורס דל פיינה שבצ'ילה | צילום: מתוך ויקיפדיה

צעיר ישראלי בן 25 נפצע באורח קשה במהלך טיול בפארק הלאומי טורס דל פיינה שבדרום צ'ילה, כך דיווחו הבוקר (ראשון) כלי התקשורת המקומיים. הצעיר נפצע מסלע שנפל בסמוך אליו, עת שנכנס לשביל האסור למבקרים. צוות החילוץ של הפארק הלאומי הגיע אליו כשהוא סובל משבר חשוף של עצם הירך הימנית ומאובדן דם ניכר, והוא פונה במסוק לבית החולים פוארטו נטאלס.

המפקח של הפארק הלאומי טורס דל פיינה, חוסה לינברינק, הביע את דאגתו מכך שחלק מהמבקרים נכנסים לשביל עם עלות השחר על מנת לצפות בזריחה, ותיאר זאת כ"גישה חסרת אחריות". הוא הוסיף כי "בתאונה זו היה לנו מזל גדול שהצלחנו לחלץ אותו בזמן, אחרת, בגלל תנאי מזג האוויר, זה היה קשה מאוד וחייו היו חשופים לסיכון גדול יותר".

האזור בו נפצע הצעיר
האזור בו נפצע הצעיר

יצוין כי בשנת 2011, פרצה שריפה אדירה בפארק הלאומי טורס דל פיינה, כזו שכילתה 128 קמ"ר משטח השמורה. מי שהיה אחראי לאותן שריפות ואף נעצר בחשד לרשלנות הוא תייר ישראלי אחר - תומר זינגר. יודגש כי נגד זינגר לא הוגש כתב אישום, והוא נאלץ לשלם פיצוי כספי בלבד.