מטוס התרסק באפגניסטן; טאליבן: כלי טיס אמריקני שאנו יירטנו

ע"פ הרשויות, המטוס נפל סמוך לבירה קאבול, באזור עם נוכחות נרחבת של חברי ארגון הטרור. צבא ארה"ב אישר כי כלי טיס צבאי שלו התרסק - אך לא אימת שהופל על ידי הארגון. לפחות שלושה נהרגו

חלקי המטוס שהתרסק באפגניסטן
חלקי המטוס שהתרסק באפגניסטן | צילום: טוויטר

מטוס התרסק היום (שני) באפגניסטן במחוז רזני שסמוך לבירה קאבול - אזור שבו יש נוכחות רבה של חברי טאליבן. הסיבות להתרסקות המטוס אינן ברורות עוד. לפחות שלושה בני אדם נהרגו באירוע.

דובר טאליבן זאביחואללה מוג'היד אמר כי מדובר בכלי טיס צבאי אמריקני שהארגון יירט, וכי שרידי המטוס טרם יורטו. עוד הוסיף כי כל אנשי הצוות שהיו עליו נהרגו. צבא ארה"ב אישר כי מטוס צבאי שלו התרסק, אך לא אימת כי הוא הופל על ידי ארגון הטרור.

זאת, לאחר שהרשויות במדינה דיווחו כי זו הייתה טיסה אזרחית של חברת התעופה האפגנית. מחברת התעופה נמסר כי אף מטוס אזרחי לא התרסק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אתה טס נמוך מדי": השיחה בין מגדל הפיקוח למסוק של בראיינט

מטוס איראני נחת על כביש מהיר – הנוסעים יצאו ללא פגע • צפו

בן 70 התמוטט בזמן נהיגה בשרון – והתנגש בעמוד; מצבו אנוש

במקביל, מטוס איראני, ועליו 135 נוסעים ואנשי צוות, נחת נחיתת חירום על כביש מהיר בעיר משאהאר בדרום מערב המדינה. אף אחד מהנוכחים על המטוס לא נפגע, ובתיעודים המגיעים מהמקום נראים הנוסעים יוצאים בזה אחר זה מהמטוס.

המטוס של חברת "כספיאן איירליינס", מהדגם האמריקני "מקדונלד דאגלס", המריא מטהראן. הרשויות במדינה פתחו בחקירה, אך בדיווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה ציטטו בכיר שאומר כי הטייס "התחיל את הנחיתה מאוחר מדי, מה שגרם לו לפספס את מסלול הנחיתה". עם זאת, כתב שהיה על המטוס אמר שהסיבה לנחיתה על הכביש היא גלגל של המטוס שנשבר.