אירוע חריג: נוסע ניסה לפתוח את דלת המטוס - הדיילת חבטה בו עם קנקן קפה

נוסע בטיסת אמריקן איירליינס טען שהוא מאוים על ידי נוסע אחר, רצה לנתץ בקבוק שמפניה על הדלפק ורגע לפני שניסה לפתוח את דלת המטוס – דיילת בעלת תושייה היכתה בראשו פעמיים. נוסעים נוספים נחלצו לעזרתה והמטוס נחת נחיתת חירום בנמל התעופה בקנזס סיטי

החשוד שהתפרע בטיסה של אמריקן איירליינס | צילום: רויטרס

נוסע בטיסה של חברת אמריקן איירליינס ניסה שלשום (ראשון) לפתוח את דלת המטוס במהלך הטיסה, בטענה שמאיימים עליו - והדיילת בתגובה חבטה בו עם קנקן של קפה לראשו. לאחר שהצליחו הנוסעים להשתלט עליו, נחת המטוס בשדה התעופה של קנזס סיטי. הנוסע נעצר על ידי המשטרה והועבר לחקירת ה-FBI.

הנוסע, גבר כבן 50, על פי עדויות הנוסעים פנה לדיילת ואמר לה שעוקבים אחריו במטוס, ושרוצים לפגוע בו. כשנשאל מי עוקב אחריו, אמר כי מדובר באדם שיושב לידו ובאדם נוסף שנשא לדבריו סכין. הדיילת לקחה לידיה את הטלפון של הגבר, וראתה כי ניסה לחייג למוקד החירום של המשטרה, ללא הצלחה.

החשוד שהתפרע בטיסה של אמריקן איירליינס | צילום: רויטרס

אחרי שהושב חזרה במקומו, הוא ביקש כוס מים ואז ניגש לכיוון תא הטייס - וטען בפני הדיילת כי הם לא באמת טסים וכי היא שיקרה לו. הדיילת השתמשה בעגלת המשקאות כדי לחצוץ ביניהם, והוא לקח סכו"ם חד-פעמי מהעגלה ושמר בשרוול חולצתו.

לפי עדויות הנוסעים, "הגבר אחז בבקבוק שמפניה ואיים לנתץ אותו על הדלפק. הוא החל להכות בעגלת השירות, וניגש כדי לפתוח את דלת היציאה מהמטוס - כשדיילת לקחה קנקן של קפה ופגעה פעמיים בראשו".

בהמשך להתרחשויות, נוסעים נחלצו לעזרתה של הדיילת, אחד מהם היה קצין במשטרה שמשך את הנוסע הרחק מהדלת. אדם אחר שלח אגרוף לעבר לסתו של הנוסע על פי העדויות, ונוסע נוסף תפס בצווארו וגרר אותו לרצפה. הדיילת סיפרה כי הצוות לא הגיש אלכוהול לנוסע הזה במהלך הטיסה, ולאחר הנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי של קנזס סיטי, ה-FBI ושוטרים הגיעו למטוס - הנוסעים שוחררו לקביעת טיסה מחדש, והחשוד כאמור נעצר.

החשוד שהתפרע בטיסה של אמריקן איירליינס | צילום: רויטרס

לפי הודעה שנמסרה מחברת התעופה ל-CNN, "הטיסה נחתה וגורמי אכיפת החוק נדרשו למקום. אנחנו מודים לחברי צוות המטוס אשר שומרים על בטיחות הנוסעים ודואגים להם בעקביות. הצוות התמודד עם נסיבות המקרה במיטב כישוריו ובצורה המקצועית ביותר".

מדובר מחלקת התעופה של קנזס סיטי נמסר כי הנושא יועבר לסמכות השיפוטית של ה-FBI, אשר אישרו את התקרית בהצהרה ל-CNN ומסרו כי החשוד נלקח למעצר. הגבר ככל הנראה יואשם בכך שהעליב דיילת במטוס, איים עליה ושיבש את מהלך הטיסה התקין. הוא יישאר במעצר עד לתום הדיונים בעניינו.