צוללת צרפתית אותרה בלב ים לאחר 51 שנה: "המשפחות חיכו זמן רב"

שרת ההגנה פלורנס פרלי הודיעה כי ספינה בבעלות אמריקנית פרטית איתרה את כלי השיט סמוך לנמל טולון, לאחר שנעלמו עקבותיה במערב הים התיכון בשנת 1968. "מדובר בהקלה, זהו רגע מרגש מאוד"

זמן צפייה: 02:54

צוללת "מינרווה" הצרפתית נמצאה היום (שני), לאחר שאבדו עקבותיה במערב הים התיכון בשנת 1968. "מדובר במעשה גבורה, הקלה והצלחה טכנית", אמרה פלורנס פרלי, שרת ההגנה הצרפתית.

לאחר 51 שנים של אי ודאות, הצוללת נמצאה במהלך משימת חיפוש, כך מסרו בכירים בממשלת צרפת. ההריסות נמצאו כ-45 קילומטרים מחוף נמל טולון שבדרום צרפת. "אני חושבת על המשפחות שחיכו זמן כה רב לרגע הזה", הוסיפה פרלי. "מדובר בהקלה, ורגע מרגש מאוד", אמר בנו של מפקד ה"מינרווה", הרווה פואב, לסוכנות הידיעות AFP,  שקרא במשך שנים להקמת משלחת חיפוש. "ישנן 52 חיילים שננטשו אי שם", הוסיף.

הצוללת הצרפתית ''מינרבה'' שנעלמה ב-1968
הצוללת הצרפתית ''מינרבה'' שנעלמה ב-1968 | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נוסע סמוי: התגנב למסלול ההמראה – וטיפס על כנף המטוס • תיעוד

פוטין מודה: "הצוללת שנשרפה – הופעלה על ידי אנרגיה גרעינית"

מפחיתה זיהום: בריטניה מקדמת יוזמה להפסקת שימוש במוצרי פלסטיק

הצוללת הצרפתית ''מינרווה''
הצוללת הצרפתית ''מינרווה'' | צילום: gettyimages

הצוללת, שהופעלה על ידי סולר וחשמל, נעלמה יחד עם 52 המלחים של סיפונה ב-17 לינואר, 1968 ובתחילת השנה הודיעה פרלי כי תתקיים משלחת חיפוש חדשה. זאת, בעקבות דרישות של משפחות הנעדרים לאתר את מיקומם האחרון של קרוביהם.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190722-1550' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='צילום הצוללות ב-1968' kid='1_ofma7lt2' duration='74'']

על מנת לאתר את המיקום בו קרתה טבעה הצוללת, נמדדו תנאי הגאות והשפל וכן זרמי המים על ידי צוות צרפתי, וכן מידע אודות פעילות סיסמית.

לבסוף, הצוללת אותרה על ידי ספינה בבעלות אמריקנית פרטית בעומק של 2,370 מטרים, מסר בכיר בצי הימי הצרפתי ל-AFP.

הסיבה להיעלמותה של ה"מינרווה" מעולם לא אומתה, אך הידיעה אודות מציאתה הסבה אושר רב למשפחות הנעדרים.