טקס הגראמי: "Silk Sonic" ואוליביה רודריגו קטפו פרסים, זלנסקי נאם

צמד ה-R&B של ברונו מארס ואנדרסון פאאק קטף לא פחות מארבעה פרסים, ורודריגו ניצבת מאחוריהם עם שלושה בהם, גם תגלית השנה. להקת "Foo Fighters" זכתה בכל הפרסים בקטגוריית הרוק, אך נמנעה מהלגיע בגלל מותו של המתופף; הנשיא האוקראיני קרא למוזיקאים "לספר את האמת על המלחמה"

הזמרת אוליביה רודריגו בטקס פרסי הגראמי ה-64
הזמרת אוליביה רודריגו בטקס פרסי הגראמי ה-64 | צילום: רויטרס

בטקס פרסי המוזיקה, הגראמי ה-64 שנערך הלילה (בין ראשון לשני) בלאס ווגאס שבארצות הברית זכה הצמד "Silk Sonic" הכולל את ברונו מארס ואנדרסון פאאק עם הסינגל "Leave the Door Open" בפרס השיר הטוב של השנה, כמו גם הקלטת השנה, שיר ה-R&B של השנה והופעת ה-R&B של השנה (בתיקו). הצמד שיחרר את השיר במרץ של שנת 2021 וכבר בחודש לאחר מכן הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד.

הצמד ''Silk Sonic'' בטקס פרסי הגראמי ה-64
הצמד ''Silk Sonic'' בטקס פרסי הגראמי ה-64 | צילום: רויטרס

הצמד ''Silk Sonic'' בטקס פרסי הגראמי ה-64
הצמד ''Silk Sonic'' בטקס פרסי הגראמי ה-64 | צילום: רויטרס

עוד כיכבה במקומות הראשנים הזמרת הצעירה אוליביה רודריגו, שזכתה בפרס תגלית השנה, פרס הופעת הפופ היחידנית טובה של השנה עם השיר "Drivers License", ואלבום הפופ הטוב ביותר עם "Sour" שהוציאה בשנה שחלפה. בפרס אלבום הפופ המסורתי הטוב ביותר, זכתה הזמרת ליידי גאגא, בשיתוף פעולה עם הזמר טוני בנט, על אלבומם "Love for Sale".

הזמרת אוליביה רודריגו בטקס פרסי הגראמי ה-64
הזמרת אוליביה רודריגו בטקס פרסי הגראמי ה-64 | צילום: רויטרס

ליידי גאגא מופיעה בטקס פרסי הגראמי ה-64
ליידי גאגא מופיעה בטקס פרסי הגראמי ה-64 | צילום: רויטרס

את הפרסים על לשיר הרוק הטוב ביותר, הופעת הרוק הטובה ביותר ואלבום הרוק הטוב ביותר קטפה להקת "Foo Fighters" שרק בשבוע שעבר איבדה את המתופף האגדי שלה, טיילור הוקינס, בגיל 50, לאחר שהוא נמצא מת בחדר המלון בו שהתה הלהקה בבוגוטה קולומביה, במהלך סבב ההופעות שלהם. הלהקה לא השתתפה בטקס, עקב הנסיבות המצערות.

סולן להקת Foo Fighters דייב גרוהל והמתופף טיילור הוקינס בטקס הגראמי ה-54
סולן להקת Foo Fighters דייב גרוהל והמתופף טיילור הוקינס בטקס הגראמי ה-54 | צילום: רויטרס

בפרס אלבום הראפ הטוב ביותר זכה הראפר טיילר דה קריאטור, עם אלבומו "Call Me If You Get Lost". בשיר הראפ הטוב ביותר זכה השיר "Jail", של הראפרים ג'יי-זי וקניה ווסט.

זלנסקי בטקס בפרסי הגראמי ה-64 בלאס ווגאס
זלנסקי בטקס בפרסי הגראמי ה-64 בלאס ווגאס | צילום: רויטרס

ההופעה המפתיעה ביותר של הטקס הייתה ללא ספק הופעתו של הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי, שנאומו המוקלט מראש הוצג על המסכים בטקס. "מה מנוגד למוזיקה יותר ממלחמה?", שאל זלנסקי את הקהל, "דממת הערים ההרוסות וגופות האנשים".

"אנחנו מגינים על חירותנו. לחיות, לאוהב, להישמע, על אדמתנו", הוסיף הנשיא האוקראיני, "אנחנו נלחמים ברוסיה שממיטה דממת נוראית עם ההפצצות שלה. דממת מוות. מלאו את הדממה עם המוזיקה שלכם. ספרו את האמת על המלחמה ברשתות החברתיות שלכם. תמכו באוקראינה בכל דרך שתוכלו - רק לא בדממה".